کد خبر : 4385
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 شهریور 1398 - 7:58
-

اربعین شهید حسین معماری در اهواز برگزار می‌شود

اربعین شهید حسین معماری در اهواز برگزار می‌شود

اربعین شهید حسین معماری در اهواز برگزار می‌شود آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت رزمنده جبهه مقاومت شهید حسین معماری از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و فرزند شهید علی معماری در اهواز برگزار می‌شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، با حضور اقشار مختلف مردم، آئین بزرگداشت چهلمین

اربعین شهید حسین معماری در اهواز برگزار می‌شود
آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت رزمنده جبهه مقاومت شهید حسین معماری از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و فرزند شهید علی معماری در اهواز برگزار می‌شود.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، با حضور اقشار مختلف مردم، آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت رزمنده جبهه مقاومت شهید حسین معماری از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و فرزند شهید علی معماری در اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه معنوی روز پنجشنبه ۲۱ شهریورماه همزمان با دوازدهم محرم الحرام سالروز شهادت حضرت امام سجاد(ع) از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود که جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان خوزستان در آن حضور می‌یابند.

آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت رزمنده جبهه مقاومت شهید حسین معماری در مسجد رضوان اهواز واقع در کوی جمهوری اسلامی(آخر آسفالت)، خیابان شهید حیدری(۱۶ متری اول)، نبش خیابان شهید کرمی‌خراط برگزار می‌شود که حاضران یاد و خاطره این شهید مدافع حرم را گرامی می‌دارند.

در این آئین روحبخش جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان خوزستان و شهرستان اهواز حضور می‌یابند و یاد و خاطره شهید حسین معماری و پدر شهیدش را گرامی می‌دارند.

شهید حسین معماری از شهدای مدافع حرم خوزستان فرزند شهید علی معماری و داماد شهید سید حمدان موسوی‌مجد است که در سال ۱۳۵۷ دیده به جهان گشود و پس از هجوم نیروهای تکفیری به کشورهای اسلامی برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) عازم نبرد با دشمن شد.

این دلیرمرد خوزستانی در روز شنبه ۱۲ مردادماه سال ۱۳۹۸ پس از مجروحیت شدید در بیمارستان شهید چمران تهران به فیض شهادت نائل آمد که پیکر پاکش از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به خوزستان منتقل شد.

پیکر پاک و مطهر شهید حسین معماری از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و فرزند شهید علی معماری پس از انتقال به زادگاهش، روز دوشنبه چهارم مردادماه تشییع شد که مردم شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله اهواز، کوت عبدالله، مسجدسلیمان، هفتگل، رامهرمز، ویس، ملاثانی، حمیدیه، شادگان، دزفول، باغملک، شیبان، شوشتر و بهبهان فرزند دلیر خود را بدرقه کردند.
این برنامه از حسینیه ثارالله اهواز واقع در چهارراه آیت‌الله طالقانی آغاز شد و تا چهارراه سلمان فارسی ادامه داشت که جمعی از خانواده معظم شهدا از جمله خانواده شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر، خانواده شهید رضا عادلی‌کردزنگنه، خانواده شهید سید مرتضی شفیعی، خانواده شهید محمدحسین توکل، خانواده شهید سید محمدرضا حسن‌زاده و خانواده سردار شهید هادی کجباف در آن شرکت کردند.

پس از برگزاری آئین تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم حسین معماری به بهشت‌آباد اهواز منتقل شد و در کنار تربت پاک پدر بزرگوارش شهید علی معماری در قطعه ۱۰ گلزار شهدا آرام گرفت.

انتهای پیام/ ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.