کد خبر : 50628
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 0:47
-

یادداشت ویژه

محفوظ

فتح عرشه ، اقدامی در راستای «صبر استراتژیک»

فتح عرشه ، اقدامی در راستای «صبر استراتژیک»
راهبرد «صبر استراتژیک» ضربه زدن در زمان مناسب و با بیشترین حد اثر است.‌ اقدام متقابل ایران در توقیف نفت کش آمریکایی به نوعی در سلسله اقدامات این راهبرد قرار می گیرد.

 

 فتح عرشه ، اقدامی در راستای «صبر استراتژیک»

 

چند روز پس از ترور سردار مقاومت، شبی که عین الاسد مورد حمله گسترده موشک های ایرانی قرار گرفت؛ سوالی ذهن بهت زده بسیاری از سیاستمداران دنیا را مشغول کرد:« مگر می‌شود مواضع ایالات متحده به این شکل مورد هدف قرار گیرد؟»

 

موشک باران عین الاسد سرآغازی بر پایان چند دهه خودسری نظامی آمریکا در منطقه بود. چیزی که آن را راهبرد «صبر استراتژیک» می نامیم، طی شدن یک فرآیند چند ساله بین المللی با هدایت ایران و به هدف فروریختن اُبهت ایالات متحده در منطقه است. راهبردی که امروز تازه ترین اثرات آن بر همه نمایان شده است.

 

اکنون و پس از ۴ سال از شهادت سردار مقاومت، ناو ها و پایگاه های آمریکایی روزانه هدف سلاح های مقاومت قرار می گیرند. یمنی ها بدون توجه به اخطارهای آمریکا باب المندب را می‌بندند و عبارت «گزینه نظامی در مورد ایران» به «درخواست همکاری از ایران» تبدیل شده است.

 

راهبرد «صبر استراتژیک» ضربه زدن در زمان مناسب و با بیشترین حد اثر است.‌ اقدام متقابل ایران در توقیف نفت کش آمریکایی به نوعی در سلسله اقدامات این راهبرد قرار می گیرد. حرکت چندین ساله ای که میدان و دیپلماسی را به درستی گره زده و منطقه را در اختیار ایران قرار می دهد.

 

محفوظ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.