کد خبر : 56139
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 23:05
-

انتخابات خوزستان

انتخابات

برگزاری نشست خبری رییس ستاد انتخابات خوزستان + تصاویر

برگزاری نشست خبری رییس ستاد انتخابات خوزستان + تصاویر
عملکرد دستگاه‌هایی مانند شهرداری و آبفا ارتباط مستقیم با رضایت‌مندی یا نارضایتی مردم دارد لذا این دستگاه‌ها باید بیش از پیش در جهت امیدآفرینی و رضایتمندی مردم کار کنند.

شبکه خبری خوزستان / رئیس ستاد انتخابات خوزستان طی نشست خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص انتخابات پاسخ داد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان عبدالله افرازه شهاوند رئیس ستاد انتخابات استان روز چهارشنبه ۹ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اصلاحاتی که در قانون انتخابات صورت گرفت، اظهار کرد: فرایند بررسی و تایید صلاحیت‌ها از ‌‌۸۲ روز به ۲۱۰ روز افزایش پیدا کرد که این محدوده زمانی شرایطی را فراهم کرد که تمهیداتی نظارتی و اجرایی به شکل موثق‌تری صورت بگیرد.

 

وی افزود: در این انتخابات بیش از ۷۰ هزار عامل اجرایی، امنیتی و پشتیبانی به علاوه افراد مستقر در ستادها تعیین شدند.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه تعداد داوطلب‌های انتخابات همچنین تایید صلاحیت‌ها نسبت به ادوار گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: اکثر حوزه‌های انتخاباتی خوزستان رقابتی هستند و مابقی بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد مابین نامزدهای انتخاباتی رقابت وجود دارد.

 

افرازه شهاوند با تاکید بر اینکه ناظران، بازرسان و نمایندگان فرمانداران تعیین شده‌انده، بیان کرد: دستگاه‌های احراز هویت بین شعب اخذ رأی در استان توزیع شد و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم فراهم است.

 

وی عنوان کرد: دوره‌های آموزشی مجریان انتخابات با توجه به ضرورتی که داشت حدود ۳۰ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرد، همچنین ۱۰ دوره آموزشی در سطح ملی نیز برگزار شد.

 

افرازه شهاوند با تاکید بر آمادگی عوامل اجرایی و دستگاه‌ها به منظور برگزاری انتخابات، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود مشارکت نسبت به دوره قبل بیشتر باشد.

 

افرازه شهاوند بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی حوزه‌های انتخابی حساسیت‌هایی در خصوص شمارش آرا وجود دارد بر اساس تصمیمی که در ستاد انتخابات گرفته شد به منظور اجرای بهتر انتخابات ۱۴ نفر جهت قرار گرفتن در کنار فرمانداران ۱۲ حوزه انتخابیه تعیین شدند.

 

وی گفت: در دوره قبل حدود ۳۰تا ۳۵ درصد تجمیع آرا انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شد اما در این دوره تجمیع نه به صورت دستی و نه در فرمانداری‌ها است.

افرازه شهاوند افزود: اطلاعات رای دهندگان توسط دستگاه‌های مستقر در شعب احراز هویت می‌شوند و بعد از آن آرا به صورت سیستمی تجمیع و به وزارت کشور ارسال می‌شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه در تجمیع آرا هیچ فردی دخالت ندارد و تنها صورتجلسه‌ آرا در شعب انجام می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه برگذاری انتخابات در آبادان کاملاً الکترونیکی است احتمال می‌رود نتایج آن قبل از شعب دیگر اعلام شود.

 

افرازه شهاوند به انتقاد از اینکه برخی مدیران دستاوردهای دولت را برای مردم بیان نکرده‌اند، افزود: این در حالی است در هفته دولت بالغ بر ۲ هزارو ۱۰۰ پروژه و در دهه فجر بالغ بر یک هزارو ۵۰۰ پروژه افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

وی عنوان کرد: هفت تا هشت پروژه ملی نیز داشتیم که هفته گذشته بنا بود با حضور رئیس جمهور افتتاح شود اما مردم از آن‌ها اطلاع ندارد چرا که خوب اطلاع‌رسانی نکردیم.

افرازه شهاوند گفت: عملکرد دستگاه‌هایی مانند شهرداری و آبفا ارتباط مستقیم با رضایت‌مندی یا نارضایتی مردم دارد لذا این دستگاه‌ها باید بیش از پیش در جهت امیدآفرینی و رضایتمندی مردم کار کنند.

 

وی در رابطه به برخی شائبه‌ها مبنی بر اینکه برخی مدیران از فلان نماینده حمایت می‌کنند، بیان کرد: چنانچه هر حوزه‌ای مستندی در این خصوص وجود دارد قطعاً مسئول مورد نظر برکنار خواهد شد.

 

افرازه شهاوند افزود: در مکانهایی که برای ما احتمال تخلف فرد مربوطه محرز شده بود، آن فرد را از دو، سه هفته گذشته به مرخصی اجباری فرستادیم اما فردی که مرخصی گرفته که به فلان داوطلب کمک کند این منع قانونی ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.