کد خبر : 56527
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 11:45
-

برگزاری نخستین کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق استان خوزستان

برگزاری نخستین کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق استان خوزستان

صبح امروز دوم اردیبهشت ماه نخستین جلسه کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق استان خوزستان در سال جاری، با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان و نمایندگان ۱۷ دستگاه همکار در طرح کنترل و کاهش آسیب طلاق به دبیری و میزبانی اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد. به گزارش روابط

صبح امروز دوم اردیبهشت ماه نخستین جلسه کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق استان خوزستان در سال جاری، با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان و نمایندگان ۱۷ دستگاه همکار در طرح کنترل و کاهش آسیب طلاق به دبیری و میزبانی اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان، مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان با تاکید بر اهمیت خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی و زیربنای تامین نیازهای عاطفی و معنوی انسان گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در جامعه، همواره در افزایش توانمندی زوجین و پیشگیری از بروز آسیب طلاق از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری جلسات مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج، تربیت مشاورین ویژه خانواده و ازدواج، برگزاری کمپین های آگاهسازی و… پرداخته است.

وی با بیان اینکه آموزش و کسب مهارت برای زوجین در زندگی مشترک می تواند در ثبات زندگی ایشان بسیار اثرگذار باشد افزود: بهزیستی با حمایت های آموزشی و مشاوره ای خود از زنان مطلقه و فرزندان طلاق به منظور بازتوانی ایشان و کاهش آسیب طلاق و نیز زوجین منصرف شده از پیگیری دعاوی خانوادگی تا تثبیت خانواده، همواره در تلاش است تا با فراهم آوردن زمینه توانمند سازی زوجین از مشکلات پیش روی آنها در زندگی مشترک جلوگیری نماید.

کریمیان همچنین  بیان داشت: نصب بنر و بیلبورد در سطح استان به منظور آگاهسازی درباره طلاق و پیامدهای آن، برگزاری ۸ هزار و ۴۹۷ جلسه آموزش زندگی و خانواده، برگزاری بیش از ۳۴ هزار جلسه آموزش مهارتهای زندگی و آموزشهای پیش و حین ازدواج، برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان در مناطق حاشیه شهرها و مناطق آسیب زا و اعطای کمک هزینه ازدواج به ۱۵۴ زوج تحت پوشش بهزیستی خوزستان، از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به پذیرش ۸ هزار و۷۵۹ فرد متقاضی طلاق در سامانه مشاوره پیش از طلاق (تصمیم) در سال گذشته عنوان کرد: از این تعداد یک هزار و ۹۸۴  زوج پس از دریافت خدمات مشاوره، سازش و از طلاق منصرف شده اند.

کریمیان عدم داشتن مهارتهای زندگی(کنترل خشم، حل مساله و…)، عدم استقلال فکری زوجین و دخالت اطرافیان، مشکلات اقتصادی، اعتیاد، خیانت، بیکاری، عدم مسئولیت پذیری، عدم بلوغ فکری، اختلافات طبقاتی و فرهنگی، عدم داشتن مسکن مستقل، مشکلات خلقی و طلاق عاطفی را از مهم ترین علل طلاق در استان بر طبق داده های سامانه مشاوره پیش از طلاق(تصمیم) برشمرد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به روند رو به افزایش آسیب طلاق در استان و تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های متولی امر طلاق اظهار کرد: طلاق همچون سایر آسیب های اجتماعی یک آسیب فرآیندی است و رفع این بحران نیازمند همسویی و به کارگیری پتانسیل کلیه دستگاه ها و نهادهای متولی دارد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان دستگاه های عضو کمیته، به بررسی برنامه ها، ظرفیت ها و اقدامات خود پرداخته و مقرر شد در جلسه آتی، کلیه اعضای کمیته به تشریح برنامه های عملیاتی خود در زمینه کنترل و کاهش آسیب طلاق در استان خوزستان اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.