کد خبر : 52303
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1402 - 4:06
-

اخبار محیط زیست

ایسنا

امضای تفاهمنامه بین سازمان محیط زیست و اتاق تهران برای کاهش آلودگی هوا

امضای تفاهمنامه بین سازمان محیط زیست و اتاق تهران برای کاهش آلودگی هوا
دنیای امروز از شاخصه‌هایی مانند GDP به سمت شاخصه‌هایی همچون GGP حرکت می‌کند و این به معنای حرکت مولفه‌های اقتصادی به سمت استانداردهای سبز است.

 

شبکه خبری خوزستان / همزمان با هفته هوای پاک تفاهمنامه‌ای بین سازمان حفاظت محیط زیست و اتاق بازرگانی تهران با هدف همکاری در بهبود وضعیت آلودگی هوا و تغییر اقلیم درکشور به امضاء رسید.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان علی سلاجقه در مراسم امضای تفاهمنامه با اتاق تهران با اشاره به اینکه مردم، دولت و بخش خصوصی سه ضلع مثلثی هستند که باید با اصول پایداری فعالیت کنند، افزود: دنیای امروز از شاخصه هایی مانند GDP به سمت شاخصه هایی همچون GGP حرکت می‌کند و این به معنای حرکت مولفه‌های اقتصادی به سمت استانداردهای سبز است.

 

وی تاکید کرد: فعالان اقتصادی ما باید توجه داشته باشند که وقتی برداشتی از سرزمین دارند، آیا عناصر طبیعت قیمت ندارد؟ آیا وقتی ما آبی را از منابع زیرزمینی یا عنصری را از روی زمین استحصال می کنیم این‌ها قیمتی ندارند.

 

سلاجقه اضافه کرد: افزایش شاخصه‌هایی مانند برچسب انرژی همچنین استفاده از شاخصه‌های جدید مانند برچسب کربن می‌تواند در صادرات و واردات محصولات کشور ما را در تراز بین‌المللی ارتقا دهد و همزمان که به مقاصد داخلی می‌رسیم، می‌توانیم پاسخگوی بسیاری از سوالات در حوزه‌های اقتصادی و محیط زیستی باشیم.

 

در پایان این نشست تفاهمنامه‌ای با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و اعضای اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تهران  و توسط داریوش گلعلیزاده – رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم – به عنوان نماینده این سازمان و بهمن عشقی – دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران – به امضاء رسید.

 

محورهای عملیاتی این تفاهم‌نامه  به شرح زیر است:

 

– همکاری طرفین برای به کارگیری ظرفیت‌های کارشناسی جهت برگزاری جلسات تخصصی و اتخاذ راهکارهای عملیاتی برای اهداف مدنظر تفاهمنامه

 

– تعریف و تقویت نقش تشکل‌های بخش خصوصی به منظور ارائه مشاوره و ارائه نظرات فنی، حقوقی کارشناسی در حوزه آلودگی هوا و تغییر اقلیم

 

– برنامه‌ریزی برای برقراری ارتباط عملیاتی نزدیک بین زیرمجموعه‌های طرفین (نظیر کمیسیون‌ انرژی و محیط زیست اتاق تهران و کارگروه‌های تخصصی آلودگی هوا و تغییر اقلیم در سازمان)

 

– مشارکت در برپایی و شرکت در رخدادهای داخلی و بین المللی اعم از سمینار، همایش، هم‌اندیشی و … و انعکاس اقدامات صورت گرفته به عموم مردم و به ویژه صاحبان کسب و کار با حفظ ضوابط محرمانگی اسناد و اطلاعات

 

– تأمین فضا، تجهیزات و ملزومات میز خدمات صندوق در محل اتاق تهران

 

– هماهنگی اتاق تهران جهت مشارکت بخش خصوصی در پایش و توسعه ایستگاه های سنجش کیفیت هوا

 

– ایجاد زمینه به کارگیری بخش خصوصی در انجام امور مربوط به آلودگی هوا و تغییر اقلیم از طریق سازمان

 

– همکاری اتاق تهران در تولید محتواهای آموزشی شامل کتاب، بروشور، کلیپ و فیلم

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.