کد خبر : 38750
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 3:46
-

محمد باقر عباسی دانشجوی دکترای تخصصی جامعه شناسی سیاسی

حاکم شدن تبعیض در برخی دانشگاههای آزاد استان خوزستان

حاکم شدن تبعیض در برخی دانشگاههای آزاد استان خوزستان

حاکم شدن تبعیض در برخی دانشگاههای آزاد استان خوزستان متاسفانه عدالت آموزشی در برخی دانشگاههای استان خوزستان رعایت نمی‌شود؛ به خصوص در برخی از بعضی رشته‌ها پارتی بازی و رفاقت بازی حاکم است که باید جلوی آن گرفته شود. وزارت علوم باید یک سیستم دادرسی تنظیم کند و اگر به دانشجویی در این زمینه ظلم

حاکم شدن تبعیض در برخی دانشگاههای آزاد استان خوزستان

متاسفانه عدالت آموزشی در برخی دانشگاههای استان خوزستان رعایت نمی‌شود؛ به خصوص در برخی از بعضی رشته‌ها پارتی بازی و رفاقت بازی حاکم است که باید جلوی آن گرفته شود. وزارت علوم باید یک سیستم دادرسی تنظیم کند و اگر به دانشجویی در این زمینه ظلم شد، این مساله از این طریق  مورد رسیدگی قرار گیرد. در حال حاضر به این مساله رسیدگی نمی‌شود، من هم به وضوح دیده‌ام که به برخی از افراد شایسته ظلم می‌شود.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که استادی در امتحانات بیش از حد سخت‌گیری کند یا به خاطر عصبانیت یا لجبازی بر سر مساله‌ای نمره‌ی کم به دانشجو بدهد، حتی او را از آن درس حذف کند یا نمره قبولی به او ندهد. اتفاقی که به سه شکل گفته شده رخ می‌دهد را می‌توان «انتقام استاد از دانشجو» نام‌گذاری کرد. پدیده‌ای که اگرچه کم است، ولی مصادیق بسیاری دارد.
اختلاف نظرهای سیاسی و مذهبی استاد با دانشجو یکی از پرتکرارترین مصادیق انتقام استاد از دانشجو به خاطر اختلاف نظرهای سیاسی است که بین اساتید و دانشجویان ایجاد می‌شود. هنگامی این اختلاف به انتقام کشیده می‌شود که منجر به بحث و مجادله در کلاس شود.

ریشه‌یابی انتقام اساتید از دانشجویان

بروز چنین پدیده‌ی رفتاری از سوی اقلیتی از اساتید را می‌توان به عوامل روانی-شخصیتی معطوف دانست. عواملی مانند نبود روحیه انتقادپذیری، عدم پذیرش سلیقه‌ی مخالف، مشکلاتی که در گذشته و حال برای آن‌ها رخ داده، قلمداد کردن درستی این رفتار از سوی آنها نیاز به ریشه‌یابی توسط روانشناسان دارد.

#دانشگاه

#دانشگاه آزاد

@raisi.ir
@msrt_ir
@moinews_ir
@islamic_azaduniversity

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.