کد خبر : 7315
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آبان 1398 - 8:55
-

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: استعمار جدید به‌دنبال تسخیر اندیشه جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: استعمار جدید به‌دنبال تسخیر اندیشه جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: استعمار جدید به‌دنبال تسخیر اندیشه جامعه است نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که تمام تلاش استعمار جدید تسخیر فکر و اندیشه جامعه و گرفتن قدرت فکر کردن از آن است گفت: استعمار تلاش می‌کند که قبل از فکر کردن نیاز آن جامعه را برطرف کند تا مانع از فکر

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: استعمار جدید به‌دنبال تسخیر اندیشه جامعه است
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که تمام تلاش استعمار جدید تسخیر فکر و اندیشه جامعه و گرفتن قدرت فکر کردن از آن است گفت: استعمار تلاش می‌کند که قبل از فکر کردن نیاز آن جامعه را برطرف کند تا مانع از فکر و اندیشیدن آن شود.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز در مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان به میزبانی دانشگاه آزاد اهواز با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: در این ماه خداوند اشرف مخلوقات را به بشریت عنایت کرده‌اند.

وی بیان کرد: دانشجو و اساتید دانشگاه‌ها بیشترین تأثیر را در فرهنگ‌سازی جامعه دارند و در مراجعه به روایت، تفکر سهم برجسته‌ای در این زمینه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به آیه قرآنی «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَهٍأَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا» و اشاره به واسطه قرار گرفتن پیامبراکرم(ص) در صحبت خداوند با امت گفت: برخی از تاریک فکران به دنبال ارتباط با خداوند متعال بدون واسطه هستند در صورتی که دو نوع ارتباط با پروردگار می‌توان داشت.

وی ارتباط‌های انسان با خداوند متعال را شامل با واسطه و بدون واسطه برشمرد و ادامه داد: ارتباط عبادی با خداوند متعال ارتباطی بدون واسطه اما ارتباطولایی، ارتباطی با واسطه است.

موسوی‌فرد با اشاره به ارتباط عبادی با خداوند متعال و رابطه خالق و مخلوق، گفت: یکی از نیازهای اصلی انسان عبادت و هر نیازی که در درون انسان قرار گرفته شده، حساب شده است.

امام جمعه اهواز با بیان این‌ که اگر انسان خداوند متعال را عبادت نکند، قطعا برای او جایگزین پیدا می‌شود، عنوان کرد: در همین راستا به واسطه نافرمانی، فطرتی که انسان را به سمت و سوی توحید رهنمود می‌شود از او تخطی می‌کند.

وی با اشاره به این‌که وهابیت تاریک فکر به‌دنبال این است که چرا بین خود و خداوند متعال واسطه قرار می‌دهیم، افزود: این ارتباط با واسطه در ارتباط ولایی و نه در ارتباط عبادی است.

موسوی‌فرد با اشاره به آیه قرآنی «إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا» ادامه داد: این آیه یعنی اینکه خداوند متعال تنها چهارده نور مقدس را مطهر قرار داده است. اگر ۱۲۴ هزار پیامبر مطهر هستند، فقط از مسیر اهل بیت(ع) به این طهارت راه پیدا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: سعادت دنیا و آخرت در عمل به دو نکته «قیام برای خداوند متعال و تفکر کردن و اندیشیدن» آن هم براساس روایت، اندیشیدن مستمر است.

وی با طرح این پرسش که چرا نسبت به فکر کردن و اندیشیدن در معارف دینی حساب ویژه‌ای باز شده است اظهار داشت: غفلت از خداوند متعال موجب اشتباهات می‌شود، همه بیچارگی‌های انسان به دلیل غفلت از مبدأ و معاد است.

موسوی‌فرد بیان کرد: تفکری ارزشمند و مطلوب است که نتیجه آن خضوع و خشوع در پیشگاه خداوند متعال باشد؛ این نوع تفکر برای خداوند متعال می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان عنوان کرد: در گذشته استعمار نظامی بود یعنی اینکه اگر می‌خواستند کشوری را در اختیار خود بگیرند، لشکرکشی می‌کردند اما امروزه استعمار به نحو دیگری خود را بروز می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که تمام تلاش استعمار جدید، تسخیر فکر و اندیشه جامعه و گرفتن قدرت فکر کردن از آن است، ادامه داد: استعمار تلاش می‌کند که قبل از فکر کردن نیاز آن جامعه را برطرف کند تا مانع از فکر و اندیشیدن آن شود.
موسوی‌فرد بیان کرد: اگر امروزه کشورهای اروپایی در زمینه پزشکی رشد کرده‌اند دست مایه آن از ایران اسلامی است. دانشمندان در ایران اسلامی در سایه رویش‌های انقلاب به رشد و تعالی راه پیدا کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان تأکید کرد: استعمار تمام نیازهای جوانان جامعه را تأمین می‌کند تا فکر و اندیشه جوانان این آب و خاک را تعطیل کند و برای زیر سلطه قرار دادن کشورها اجازه فکر کردن به آنها نمی‌دهد.

وی با بیان این‌که در دل چهل سال تحریم به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کردیم، گفت: در قدرت نظامی حرف اول را در منطقه می‌زنیم و انقلاب اسلامی در بالغ بر ۵۰۰ موضوع حرف اول، چهارم و نهم در دنیا را می‌زند که این در سایه تلاش در دانشگاه‌ها است.

موسوی‌فرد با اشاره به این‌که دشمن اگر با تحریم‌ها می‌توانست مانع از رشد و تعالی نظام مقدس اسلامی می‌شد، ادامه داد: در طول چهل سال تحریم توانستیم در بسیاری از مباحث علمی به خودکفایی راه پیدا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان این‌که مذاکره و رابطه با آمریکا تا زمانی که دارای خوی استکباری است، به مصلحت نیست، خاطرنشان کرد: مذاکره یعنی «بِده بستون» اما در تمام مذاکره برجام همه چیز را دادیم ولی چه چیزی گرفته‌ایم.

وی با اشاره به این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم‌ها وجود داشت اما میزان تحریم‌های اضافه شده در شش سال گذشته قابل مقایسه با قبل نیست، بیان کرد: مذاکره انجام شد تا سختی‌ها و دشواری‌ها کمتر شود اما اجرایی نشد.

موسوی‌فرد با طرح این پرسش چرا در غیر از آمریکا شاهد کودتا هستیم، ادامه داد: در تمام دنیا که سفارت آمریکا وجود دارد، تمامی این کشورها شاهد کودتا و به عنوان مثال در عراق شاهد کودتا هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که بعد از شش سال مذاکره با آمریکا چه چیزی نصیب مردم ایران اسلامی شد اظهار داشت: اگر انسان نسبت به بسیاری از مطالب توجه و فکر کند، متوجه عواقب آنها می‌شود.

وی خطاب به مسئولان نظام مقدس اسلامی گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد شاهد گرانی و مشکلات موجود در جامعه نبودیم. اقتصاد مقاومتی به معنای تولید داخل و اینکه تمام مرزهای اسلامی بسته و از ورود کالاهایی با نسخه تولید داخلی خودداری شود.

موسوی‌فرد عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم کردن اقتصاد کشور در برابر تکانه‌های بین‌المللی و خارجی که تنها در سایه فعال شدن تولید داخل امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.