کد خبر : 26125
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 5:43
-

کتاب “معراج السعاده” به همت نویسنده خوزستانی بازنویسی شد

کتاب “معراج السعاده” به همت نویسنده خوزستانی بازنویسی شد

نویسنده کتاب معراج السعاده نوین بازنویسی و مستندسازی کتاب معراج السعاده ملااحمدنراقی گفت: این کتاب با متن ساده و روان و با هدف دستیابی عموم مردم به ویژه جوانان منتشر شد. محسن ریاضی اظهار داشت: کتاب معراج السعاده نوین بازنویسی و مستندسازی کتاب معراج السعاده ملا احمد نراقی است که به بازار نشر رسید. وی

نویسنده کتاب معراج السعاده نوین بازنویسی و مستندسازی کتاب معراج السعاده ملااحمدنراقی گفت: این کتاب با متن ساده و روان و با هدف دستیابی عموم مردم به ویژه جوانان منتشر شد.

محسن ریاضی اظهار داشت: کتاب معراج السعاده نوین بازنویسی و مستندسازی کتاب معراج السعاده ملا احمد نراقی است که به بازار نشر رسید.

وی با بیان اینکه این کتاب متن ساده و روان کتاب ارزشمند معراج السعاده ملااحمدنراقی است، افزرد: متن این کتاب ساده و روان است که با ایجاد تغییراتی، امکان استفاده آسان‌تر و مفیدتر برای خوانندگان ویژه جوانان است.

ریاضی در ادامه گفت: این کتاب ۱۰۱۰ صفحه است و از سوی انتشارات دارالفکر قم منتشر شده است.

نویسنده این کتاب به ویژگی‌های مثبت این کتاب اشاره کرد و گفت: تفاوتی که در این کتاب با کتاب معراج السعاده است از قبیل متن سنگین و قدیمی معراج السعاده، است که متن این کتاب به صورت ساده و روان با هدف دستیابی عموم و به ویژه جوانان به این اثر ارزشمند اخلاقی بازنویسی شده است.

ریاضی با بیان اینکه شرح لغات و عبارات سنگین کتاب با استفاده از فرهنگ لغت های معتبر فارسی و عربی از دیگر ویژگی‌های این اثر است، بیان کرد: در جایی که احساس شده مخاطب به اطلاعات بیشتری نیاز دارد یا دیدگاهی نسبت به مطلب وجود دارد، در پاورقی کتاب توضیحات لازم داده شده است.

وی با بیان اینکه موضوعات مهمی در متن نسخه اصلی آمده است که در فهرست کتاب قبلی عنوان مشخصی ندارد، گفت: در بازنویسی این موضوعات عنوان گذاری شده و همچنین برخی عناوین شماره گذاری شده و نیز از حالت جملات پشت سر هم خارج شده است تا امکان تمرکز بیشتر بر روی مطالب فراهم شود.

ریاضی در ادامه درج سند روایات در پاورقی را یکی دیگر از ویژگی‌های دانست، گفت: در حین تحقیق سند روایات، معمولا خط سیر نویسنده در استفاده از منابع روایی شناسایی شده و گاهی سند روایات بر اساس همین شناسایی نوشته شده است، گر چه در اغلب اوقات ارجاع سند روایات به مدارک معتبرتر و دسته اول است.

ریاضی عنوان کرد: ذکر نام شاعران در ذیل ابیات متعددی در متن کتاب آمده است و ارائه ترجمه صحیح تر از برخی آیات با استفاده از منابع ترجمه ای و تفسیری که نام آنها در فهرست منابع پایان کتاب آمده است از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

وی در ادامه افزود: در این کتاب، برخی تفاوت ها در آداب، سنن و رفتارهای اخلاقی و اجتماعی در عصر تالیف معراج السعاده و حال حاضر نیز بیان شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.