کد خبر : 52255
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1402 - 4:35
-

انتخابات

ایسنا

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در چهار حوزه آبادان، رشت، قم و ملایر

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در چهار حوزه آبادان، رشت، قم و ملایر
در انتخابات امسال تمام مردم می‌توانند با هر کدام از مدارک شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه و پاسپورت رای دهند. هم‌چنین امسال به جای درج مهر بر شناسنامه، رای دادن افراد در سامانه ثبت احوال، ثبت می‌شود.

شبکه خبری خوزستان / سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: طبق تاییدیه شورای نگهبان، در این دوره در چهار حوزه آبادان، رشت، قم و ملایر انتخابات مجلس و خبرگان به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایسنا محسن اسلامی صبح روز ۲۸ دی ، با اشاره به تغییر قانون انتخابات‌های مجلس و خبرگان رهبری، اظهار کرد: در انتخابات امسال تمام مردم می‌توانند با هر کدام از مدارک شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه و پاسپورت رای دهند. هم چنین امسال به جای درج مهر بر شناسنامه، رای دادن افراد در سامانه ثبت احوال، ثبت می‌شود.

 

وی افزود: انتخابات در ایران به دلیل حضور معتمدین مردم در هیات های اجرایی و نظارت، همواره با اقبال مواجه بوده است. ممکن است نرخ مشارکت با فرازونشیب همراه بوده باشد، اما مردم همیشه استقبال کرده‌اند.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به راه‌اندازی حدود ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای هر حوزه انتخابیه، گفت: نامزدهای هر حوزه با ارائه یک کلیپ ۲۰ دقیقه‌ای در این کانال‌ها، به تبلیغات برای خود می پردازند.

 

اسلامی با اشاره به اجرای قانون شفافیت تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات امسال، عنوان کرد: ما از کلیه داوطلبان یک شماره حساب گرفته‌ایم که صرفا برای هزینه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا هر فرد و تشکیلاتی که می‌خواهد به نامزدها کمک مالی کند، شفاف باشد و گردش مالی نامزدها برای تبلیغات انتخاباتی مشخص شود. پول‌های این حساب تنها باید در چهار بخش ستاد انتخاباتی، تجمعات انتخاباتی، تبلیغات و حق‌الزحمه عوامل صرف شود. سقف هزینه‌کرد هر نامزد در هر حوزه انتخابیه هم مشخص شده است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس قانون یک هشتم حوزه‌های انتخابیه چندنمایندگی مجاز به برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک هستند، اضافه کرد: بر همین اساس و طبق تاییدیه شورای نگهبان، در این دوره در چهار حوزه آبادان، رشت، قم و ملایر انتخابات مجلس و خبرگان به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: در مورد تعرفه‌ها نیز به منظور سهولت فرایند برای رای‌دهندگان، تعرفه‌های انتخابات مجلس و انتخابات خبرگان ادغام شده است و هر رای‌دهنده یک تعرفه دریافت می‌کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.