کد خبر : 3284
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398 - 1:00
-

مزین شدن یکی از میادین اصلی شهر مسجدسلیمان به نام شهیدخبرنگار اکبرقاسمی پور

مزین شدن یکی از میادین اصلی شهر  مسجدسلیمان به نام شهیدخبرنگار اکبرقاسمی پور

مزین شدن یکی از میادین اصلی شهر مسجدسلیمان به نام شهیدخبرنگار اکبرقاسمی پور در مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان میدان مقابل ترابری شرکت نفت به نام خبرنگار شهید اکبرقاسمی پور نام گذاری شد ومیدان خبرنگار نامیده شد شبکه خبری خوزستان ، پس از چند جلسه بحث و بررسی توسط اعضای شورای اسلامی شهرمسجدسلیمان ،

مزین شدن یکی از میادین اصلی شهر مسجدسلیمان به نام شهیدخبرنگار اکبرقاسمی پور

در مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان میدان مقابل ترابری شرکت نفت به نام خبرنگار شهید اکبرقاسمی پور نام گذاری شد ومیدان خبرنگار نامیده شد

شبکه خبری خوزستان ، پس از چند جلسه بحث و بررسی توسط اعضای شورای اسلامی شهرمسجدسلیمان ، نام گذاری محلات، میادین و معابر شهری آغاز و طی آن تاکنون چند میدان، بلوار و بوستان نام گذاری شدند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان ، در مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان میدان مقابل ترابری شرکت نفت به نام خبرنگار شهید اکبرقاسمی پور نام گذاری شد و میدان خبرنگار نامیده شد .
افزودنی است بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، آئین نصب تابلوی مزین به نام این شهید بزرگوار ۱۷ مردادماه هم زمان با روز خبرنگار نصب و رسانه ای خواهد شد.
درارتباط با زندگی این شهید بزرگوار قابل ذکر است خبرنگار شهید اکبر قاسمی‌پور فرزند اسکندر در تاریخ نهم آذر ماه سال ۱۳۴۷ 
در مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و به عنوان دومین فرزند شادی بخش محفل خانواده خود شد.
این دلیرمرد خوزستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس در جمع رزمندگان اسلام حضور یافت و به دفاع از دین و میهن پرداخت که در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ به فیض شهادت نائل آمد.
شهید اکبر قاسمی‌پور در سن ۱۷ سالگی در تنگه چزابه به شهادت رسید و مزارش در گلزار شهدای آرامستان خانوادگی مجسمه کلگه مسجدسلیمان زیارتگاه عاشقان است.
البته ناگفته نماند شهرستان مسجدسلیمان تاکنون شهدای زیادی را به اسلام تقدیم کرده است که شهید داریوش محمدی، سردار شهید بهنام محمدی‌راد، سردار شهید مسلم حاتمی، سردار شهید رضا شهنی‌فیض، شهید محمدرسول کریمی، سرباز جاویدالاثر شنبه تاوسه، شهید عزت‌الله رسولی، شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست، شهید ایرج کریمی، شهید سید شاپور سیدی، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی، شهید مدافع حرم علی حسینی‌کاهکش، سرباز شهید مهران زرافشان و سرباز شهید سعید کریمی وتعدادزیادی که مجالی برای گفتن نام آن ها دراین خبرنیست از جمله این شهدای بزرگوار هستند .
به بهانه درپیش بودن روز خبرنگار در۱۷ مردادماه وهم زمانی نام گذاری این میدان به نام این شهید بزرگوارچه خوب است یادآوری کنیم خبرنگاران نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می کنند، زیرا با نشستن پای درد و دل مردم و کسب آگاهی بیشتر از مشکلات و سختی ها و در دیگر مرحله با کسب آگاهی کامل از عملکرد مسوولان و شنیدن پاسخ های آنان می تواند بر آگاهی خود بیفزاید و برای حوزه و منطقه خود مفید بوده و مفید عمل کند و دروصف این شهید بزرگوار نیز بدون شک ایشان اگر درحال حاضر بودندبه رسالت خود تمام وکمال واقف بودند وذره ای کم وکاستی درکار خود نمی گذاشتند وچه بسا قلم رسای خود را درجهت رفع محرومیت ومشکلات مردم به نگارش درمی آورد.
به خوبی واقف هستیم اگر این شهید بزرگوار حضور فیزیکی درمیان ما داشتند از وضعیت خیابان ها ومعابر شهراولین ها که هزاران فرسخ تاطرح جامع شهری فاصله دارد راضی نبودندو دردفاع از مظلومیت وکاستی های این شهر قلم فرسایی می کردند.
بدون شک خیابان های زیادی هستند که به نام شهدا مزین هستند، و اگر هزاران خیابان ومعابر دیگر شهر مسجدسلیمان را به نام این شهید وشهدای بزرگوار دیگر کنند، این شهدا گواه وشاهد کمبودها ومحرومیت های این شهر خواهند بود و کسانی که باید کاری می کردند ولی انجام ندادند دربرابر این شهدا پاسخگو خواهند بود .
تهیه وتنظیم گزارش :زهراخدری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.