کد خبر : 56241
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 1:55
-

سرانجام انتخابات مسجدسلیمان چه شد؟/شفافیت معجزه می کند

سرانجام انتخابات مسجدسلیمان چه شد؟/شفافیت معجزه می کند
20 هزار امضا برای کارزار و حدود 29 هزار رأی در صندوق؛ پاسخ به ابهامات انتخابات حوزه مسجدسلیمان چه شد؟

شبکه خبری خوزستان// علیرغم گذشت حدود دو ماه از انتخابات مجلس هنوز ابهامات و پرسش های متعددی در خصوص نتیجه انتخابات برجاست. 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از عصر اولین ها، نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه از طریق وزارت کشور منتشر شد و براین اساس از مجموع ۸۷ هزار و ۲۲۸ رای صحیح اخذ شده، “علی عسگر ظاهری عبده وند” با کسب ۲۸ هزار و ۶۹۸ رای به مجلس دوازدهم راه یافت. سخنگوی شورای نگهبان اواخر اسفندماه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل بین نفر اول و دوم، شمارش آرا در این حوزه در دستور کار قرار گرفت و پس از شمارش مجدد «رضا جباری» به عنوان منتخب مردم راهی مجلس شد.

با این حال بیش از یک ماه از نتیجه بازشماری آرای حوزه انتخابیه مسجدسلیمان گذشته و جزییاتی از تعداد آراء در فرآیند بازشماری منتشر نشده است. از یک سو این موضوع برای سرنوشت ۲۸۶۹۸ رأی علی عسگر ظاهری با ابهاماتی همراه شده و از سوی دیگر راه اندازی کارزار درخواست صیانت از آرای مسجد سلیمان، لالی، اندیکا، هفتکل به حدود ۲۰ هزار امضاء رسید.

از طرفی حجت الاسلام امینی در بخشی از مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز شاهد بودیم که رهبر انقلاب رد صلاحیت یکی از کاندیداها را صراحتاً «اجحاف» نامید. این نشان می‌دهد که رهبر حکیم ما در خصوص افکار عمومی و رضایتمندی مردم و دعوت برای رأی حداکثری، احساس مسئولیت خاص دارند و در جایی که تصمیم اشتباهی را مشاهده کنند، تذکر می‌دهند!
لذا بنده طلبه هم به تأسی از رهبری معظم انقلاب می‌خواهم این سؤال را از مسئولین گرامی مربوطه بپرسم که چگونه به تغییر ناگهانی نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه ما رسیدند؟ اگر تخلف شده حرفی نیست و قطعا باید با آن برخورد شود اما آیا بهتر نبود با توجه به فاصله بسیار کم آرا۶ دو طرف(حدود ۲۴۶ رای)انتخابات ابطال گردد و دوباره در یک فضای شفاف و با نظارتی بهتر برگزار شود؟ در پیگیری‌هایی که بنده به عمل آوردم متوجه شدم که برخی مجموعه های استانی ما هم قائل به اولویت ابطال انتخابات بودند نه جابجایی! آیا مردم منطقه ما حق ندارند بدانند که چطور و بر اساس بازبینی چند صندوق، نتیجه کلی انتخابات در چهار شهر و با مشارکت حدود ۹۰ هزار نفر، تغییر کرد؟ خصوصاً این که انتخابات مجلس، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویداد انتخابی منطقه ماست و فی‌المثل با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که هم تعداد اعضای آن بیشتر است و هم شعاع نفوذ آن در ادارات و ارگان‌ها کمتر، به کلی متفاوت است. لذا انتظار می‌رفت که کار با نظارت و شفافیت بهتری انجام شود اما این انتظار محقق نشد و افکار عمومی در هاله ای از ابهام و تعجب باقی ماند.

با تمام این تفاسیر باید دید که با روند بازشماری و اعلام نتیجه جزییات آن نیز منتشر خواهد شد یا روند به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد …

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.