کد خبر : 28755
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400 - 7:21
-

شورای شهر ششم اهواز باید شهردار متعهد و انقلابی انتخاب کند

شورای شهر ششم اهواز باید شهردار متعهد و انقلابی انتخاب کند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: : انتخاب شهردار از سوی شورا باید با حداکثر شرایط لازم از لحاظ تعهد و تخصص انجام شود و نظارت بر عملکرد و کمک به شهردار برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم باشد. سید کریم حسینی در اهواز اظهار داشت: نخستین اصلی که شورای شهر جدید اهواز باید

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: : انتخاب شهردار از سوی شورا باید با حداکثر شرایط لازم از لحاظ تعهد و تخصص انجام شود و نظارت بر عملکرد و کمک به شهردار برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم باشد.

سید کریم حسینی در اهواز اظهار داشت: نخستین اصلی که شورای شهر جدید اهواز باید رعایت کند و متوجه آن باشد، عمل کردن به شرح وظایف خود در قانون شوراها است؛ اینکه چه اختیاراتی دارند و در چارچوب آن اختیارات اقدامات خود را انجام دهند.

وی افزود: متاسفانه در کشور تجربه خوبی از شوراها نداشته‌ایم که باعث شده است اعتماد به شوراها لطمه بخورد و تشکیلات شورای شهر آسیب ببیند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایفی که شورای شهر اهواز باید در این دوره مدنظر داشته باشد، ترمیم این اعتماد آسیب‌دیده و در برخی موارد از بین رفته نسبت به این تشکل است. اصل تشکل شورا یک آموزه دینی و امری عقلانی است که متاسفانه عملکرد برخی باعث شد که نسبت به این تشکل و مجموعه، با دید منفی نگاه شود.

حسینی با اشاره به چالش‌های شهری در اهواز افزود: قطعا در تشکیلات شهرداری‌ها، نواقص و ایراداتی در نحوه انجام امور داریم. شهرداری‌ها در کشور یکی از سازمان‌های پر مراجعه و در واقع با میزان ارباب رجوع بالا هستند و یکی از چالش‌هایی که در فرآیند انجام امور مردم وجود دارد، عدم الکترونیکی شدن خدمات است. ساماندهی نشدن خدمات با توجه به علوم روز و نبود سرعت در عملکرد، سلامت و پیشرفت کار را با مشکل مواجه کرده است.
وی گفت: وجهه شهر که در طول سال‌های گذشته آسیب دیده است، باید ترمیم شود. شورای شهر باید بتواند در چهار سال پیش رو به سمت این فضاها حرکت کند و جلوی گلوگاه‌هایی که ممکن است در شهرداری‌ها فسادخیز باشند، گرفته شود و کار مردم با سرعت عمل بیشتری انجام شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی این موضوعات پیش روی اعضای جدید شورای شهر قرار دارد و شورای شهر باید به شهردار کمک کند تا این مشکلات رفع شود و مشی شورا در این تشکل، به عنوان کمک به شهردار باشد.

حسینی تصریح کرد: انتخاب شهردار از سوی شورا باید با حداکثر شرایط لازم از لحاظ تعهد و تخصص انجام شود و نظارت بر عملکرد و کمک به شهردار برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.