کد خبر : 21389
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 - 4:47
-

جبرئیل سخن؛ یادنامه آیت الله حاج سیدعبدالسلام آل طیب

جبرئیل سخن؛ یادنامه آیت الله حاج سیدعبدالسلام آل طیب

حجت  الاسلام امین بهرامی در نوشتاری آورده است: ماه محرم و صفر هنگامه حزن و سوگواری شیعیان و ارادتمندان اهل بیت(ع)است. شیفتگان دودمان خاندان رسالت با بهره گیری از کوثر کلمات عالمان ربانی به فراگیری عبرتهای عاشورا پرداخته و مشق عشق بازی با سالار شهیدان(ع)را با مرکب اشک بر لوح دل ثبت می نمایند تا

حجت  الاسلام امین بهرامی در نوشتاری آورده است: ماه محرم و صفر هنگامه حزن و سوگواری شیعیان و ارادتمندان اهل بیت(ع)است. شیفتگان دودمان خاندان رسالت با بهره گیری از کوثر کلمات عالمان ربانی به فراگیری عبرتهای عاشورا پرداخته و مشق عشق بازی با سالار شهیدان(ع)را با مرکب اشک بر لوح دل ثبت می نمایند تا کشته ای که به هامون کربلا غوطه ور شد، از یادها محو نگردد.
آری!عزای حسین(علیه السلام)برپاست وهرکجا محفل کشته نینوا برقرار است همانجا کربلاست.خوب که گوش کنی خطابه فقیهی حسینی را می شنوی و خبر از شهادت عطشانی را می دهد که افلاکیان در عزایش نوحه گری می کنند.
مسجد آل طیب شوشتر، عزاخانه عزیز زهرا(سلام الله علیها)است و حضرت آیت الله حاج سیدعبدالسلام آل طیب(ره)بر منبر نور، شیفتگان طریقت حسینی را با نصایح دلنشین خویش به بهشت هدایت می کند و با مصائب اباالاحرار حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)دلها را می سوزاند. کلمات آن فقیه عالیقدر (ماءمعین) است که قلبها را جلا می دهد و سالهاست منبر مسجد آل طیب و عاشقان رحمت واسعه الهی و ارادتمندان آن فقیه سعید در فراق حضرت آیت الله حاج سیدعبدالسلام آل طیب(قدس سره)مویه می کنند. مگر می شود مردم شهر دارالمومنین شوشتر مکرمتها، مردمداری هاو بزرگواری های پدر معنوی خویش را از یاد ببرند؟ آیا ممکن است مقتل های بی بدیل آن سید عظیم الشأن و ندای ملکوتی او را فراموش نمایند که آن فقیه حسینی در عزای جد اطهرش می گریست و دیگران را به گریه وامی داشت. انتشار حقایق وحی و آموزه های عترت(علیهم السلام)، صرفا از طریق عالمانی امکان پذیر است که خود در مسیر بندگی طی طریق کرده و به معارف دین جامه عمل پوشانده باشند و حضرت آیت الله حاج سیدعبدالسلام آل طیب(قدس الله نفسه الزکیه)،از جمله این عالمان درست کرداربود و به دلیل مطابقت قول و فعلش، منابر، نصایح و مواعظ ایشان به دلها می نشست.
رادمردفرزانه ای که با داشتن جایگاه عظیم علمی در بین رجال دین، شیدای مولایش حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)بود و با شیوه منحصربه فرد خویش در مقتل خوانی سالار شهیدان(علیه السلام)مسجد آل طیب شوشتر را به نقطه ای خاص در ایران تبدیل کرد. آن سامان مفتخر گردید علاوه بر دارالمؤمنین
بودن، لقب پایتخت مقتل خوانی کشور را به خود اختصاص دهد.
منبر وسیله ای برای معرفت خدا، پیامبر و آل الله(صلوات الله علیهم السلام اجمعین) بوده و دارای وزانت خاصی است که شایسته نیست یک سخنور هر مطلب (رطب) و (یابسی)را بر فراز منبر رسول خدا(ص)بیان کند.
آیت الله حاج سیدعبدالسلام آل طیب(ره)گوهری ذی قیمت و در مخاطب شناسی بی بدیل بود که مستمعین گل گفته های ناب خویش رابه خوبی می شناخت و محتوای پرمغز منابرش را با بهره گیری از آیات، روایات، تفسیر، کلام و داستانهای حکمت آمیز در هم می آمیخت و مخاطبین کوثر کلمات گهربارش را با حلاوت دین آشنا نموده و با مصائب سیدالشهدا(علیه السلام)اشک از دیدگان عشاق مظلوم کربلا روان می ساخت.
در سخنان آن فقیه وارسته چنان شوری وجود داشت که تو گویی جبرئیل است و بر منبر(علم الاسما)قرار گرفته، چنان خطبه می خواند که خیال می کنی به ساحت انورش وحی می شود و چنان ذکر مصیبت می نمود که دلهای شیفتگان عطشان نینوا را با آب دیدگانشان شستشو می داد تا پس از صیقل داده شدن در اقیانوس محبت حسینی آماده اطاعت پذیری از دستورات قرآن و عترت(علیهم السلام)گردیده و با اعمال نیک خویش زمینه ساز ظهور منتقم خون حضرت ثارالله(علیه السلام) باشند.
در آستانه اربعین سید و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)یاد و خاطره آیت الله حاج سیدعبدالسلام آل طیب(ره)راگرامی داشته وبه روح آن عزیز سفرکرده درود می فرستیم و ازخدای متعال علو درجات ایشان را خواستاریم. باشد که سلسله جلیله روحانیت از چنین بزرگانی در زندگی فردی و اجتماعی خویش الگوگیری کرده و ادامه دهنده مسیر عالمان راستین باشند، همچنین بر عموم مردم لازم است تا تکریم تراث عظیم الشأن دین را از یاد نبرند، زیرا با گرامیداشت علمای اسلام که رحمت الهی در جامعه نازل خواهد شد. دیگر بار به روح شیفته و دلسوخته اباعبدالله الحسین(علیه السلام)،آیت الله حاج سیدعبدالسلام آل طیب(ره)درود می فرستیم و از خدای متعال می خواهیم حضرت ایشان را با سالار شهیدان(علیه السلام)محشور نموده و چنین بزرگانی را شفیع ما در آخرت قرار دهد.
السلام علیه یوم ولد ویوم یموت ویوم یبعث حیا.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.