کد خبر : 4142
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1398 - 2:36
-

فتح قله کلونچی زردکوه بختیاری توسط هیئت کوهنوردی شهرستان اندیکا + عکس

فتح قله کلونچی زردکوه بختیاری توسط هیئت کوهنوردی شهرستان اندیکا + عکس

مسیر انتخابی برای صعود تنگه کول خدنگ بود که پس کمی پیمایش به اولین دست به سنگ و چالش برخورد کردیم و تقریبا بعد از دوساعت برای آبگیری و استراحت و صرف صبحانه به اولین چشمه رسیدیم.

گزارش صعود هیأت کوهنوردی شهرستان اندیکا بر فراز بلندترین قله زردکوه بختیاری
*کلونچین*
*نام قله :* کلونچین با ارتفاع (۴۲۲۱) از سلسله قلل زردکوه بختیاری
*برگزار کننده :* هیأت کوهنوردی شهرستان اندیکا
*سرپرست و راهنما:* مهرداد بیرجانی
*سرقدم :* احسان خسروی حاجی وند
*عقب دار :* ادیب خسروی حاجی وند
*کارگروه هماهنگ کننده و برنامه ریز :* کارگروه کوه نوردی و کوه پیمایی و صعود های فنی
*سطح برنامه :* فنی و سنگین
*مدت برنامه :* دو روز
*زمان :* ۷ و ۸ شهریور ماه ۹۸
* هدف برنامه :* صعود به قله و برپایی کمپ و شب مانی در ارتفاع به منظور آمادگی جهت صعودهای قلل بالاتر
*مسیر انتخابی :* کول خدنگ

طی جلساتی که در هفته های قبل با حضور کارگروه ها و رییس و دبیر هیأت برگزار شد با مشورت و همفکری اعضای محترم شرکت کننده در جلسات قرار بر این شد که صعودی برون استانی در شهریورماه برگزار گردد و در نهایت قله کلونچین بهترین گزینه انتخاب شد تا هیأت اهدافی را که از قبل تعیین شده بود رو به مرحله اجرا در بیاورد.

پس از هماهنگی های لازم و کسب اطلاع از اوضاع جوی و آب و هوایی منطقه روز چهارشنبه ۶ شهریور ساعت ۱۲ ظهر اعضای صعود در شهرستان اندیکا گرد هم آمده و با ماشین سواری شخصی اندیکا رو به مقصد چلگرد ترک کردیم.
در مسیر از جاذبه های بکر و دیدنی بازفت دیدن و در نهایت ساعت ۱۹ عصر چهارشنبه به شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ رسیدیم که بعد از خرید و گشت و گذار در شهر به سوی محل شب مانی حرکت و ساعت ۲۱ به محل شب مانی  رسیده و با برپایی کمپ و استراحت خود را برای صعودی پر از چالش آماده کردیم.روز موعود فرا رسید و گروه ساعت ۶ صبح و پس از جمع کردن کمپ و نرمش ،صعود رو آغاز کرد.

مسیر انتخابی برای صعود تنگه کول خدنگ بود که پس کمی پیمایش به اولین دست به سنگ و چالش برخورد کردیم و تقریبا بعد از دوساعت برای آبگیری و استراحت و صرف صبحانه به اولین چشمه رسیدیم.

بعد از یکساعت پیمایش از چشمه اول به دومین چشمه رسیدیم و اینجا بود که اعضا باید خود را برای مدیریت ذخیره آب آماده میکردند.گروه ظروف را آبگیری و پس از گذر از چند یخچال کوچک و منقطع در نهایت در ساعت ۹:۳۰ صبح پنجشنبه ۷ شهریور به عظیم ترین و طولانترین یخچال کول خدنگ رسیدند.پیمایش این یخچال طولانی ۴ ساعت به طول انجامید و در نهایت در ساعت ۱۳:۳۰ به محل برپایی کمپ که از قبل در ارتفاع ۳۷۵۰ متری مشخص شده بود رسیدیم که بعد از برپایی و صرف شام گروه استراحت و در سپیده دم روز جمعه ۸ شهریور پس از صرف صبحانه و جمع آوری چادر و وسایل در ساعت ۷ صبح محل کمپ رو برای صعود ترک کرده و در نهایت همگی اعضای صعود کننده در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۸ شهریور ۹۸ با افتخار و غرور و همدلی به بلندترین قله زردکوه بختیاری و بام استان چهارمحال و بختیاری با ارتفاع* ۴۲۲۱*رسیده تا برگی دیگر از افتخارات این هیأت بر دفتر خاطرات ثبت شود.
شور و شعف در بین اعضا موج میزد و بعد از استراحت و عکس یادگاری در ساعت ۱۱ فرود از قله رو آغاز و پس از طی یخچال و گذر از غار یخی در نهایت در ساعت  ۱۸ روز جمعه همگی اعضا در سلامت کامل با پای کوه رسیدند و آماده حرکت به سوی خوزستان شدند.در مسیر برگشت از قله همگی اعضای گروه زباله هایی که در مسیر صعود و فرود بود را پاکسازی و به پایین قله انتقال دادند.
در نهایت از همه عزیزانی که ما را در بهتر اجرا شدن برنامه یاری کردند کمال سپاسگزاری را دارم.

نگارنده :
کارگروه کوه پیمایی
ادیب خسروی حاجی وند

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.