کد خبر : 3636
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 - 7:31
-

هشدار | شهرستان اندیکا همچنان از نبود امکانات اولیه رنج می‌برد

هشدار | شهرستان اندیکا همچنان از نبود امکانات اولیه رنج می‌برد

شهرستان اندیکا همچنان از نبود امکانات اولیه رنج می‌برد فرماندار شهرستان اندیکا گفت: پس از گذشت ۴۰ سال همچنان مردم اندیکا از نبود امکانات اولیه زندگی مانند برق، گاز، شبکه مخابراتی رنج می‌برند. به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم ، علی خدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم اجرای

شهرستان اندیکا همچنان از نبود امکانات اولیه رنج می‌برد

فرماندار شهرستان اندیکا گفت: پس از گذشت ۴۰ سال همچنان مردم اندیکا از نبود امکانات اولیه زندگی مانند برق، گاز، شبکه مخابراتی رنج می‌برند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم ، علی خدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم اجرای طرح جامع توسعه اندیکا اظهار داشت: اندیکا در خوزستان به عنوان محروم‌ترین شهرستان ازنظر زیرساختی، فرهنگی و اشتغال معرفی و در این راستا سندی برای رفع محرومیت‌های این شهرستان تدوین‌شده است.

وی افزود: در روزهای گذشته جلساتی در سه حوزه فرهنگی، اشتغال و عمرانی جهت رفع محرومیت‌های اندیکا برگزار شد و مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برنامه‌های خود را ارائه و در جلسه‌ای با حضور استاندار به جمع‌بندی نهایی برسند.

فرماندار اندیکا با بیان اینکه عمده مشکلات این شهرستان در بخش عمرانی و زیرساختی است ادامه داد: اندیکا در بحث جاده، آب، برق، گاز و مخابرات با مشکلات جدی روبه‌رو است. البته دریکی دو سال گذشته طرحی برای انتقال گاز از ایذه به اندیکا تدوین شده که در حال اجرا است و با توجه به قول‌هایی که داده شده حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد شهرستان اندیکا از نعمت گاز برخوردار می‌شود.

خدری درباره مشکلات موجود در بحث آب شرب گفت: آب شرب بسیاری از روستاهای شهرستان با تانکر تأمین می‌شود که در این زمینه نیز طرح‌هایی تدوین‌شده اما برای اجرا نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

وی تصریح کرد: در اندیکا حدود ۴۰۰ کیلومتر مسیر خاکی و شنی در بخش روستایی داریم که باید آسفالت شوند. همچنین در بحث محور اصلی مسجدسلیمان به اندیکا و استان چهارمحال بختیاری اگر این امکان وجود داشته باشد که به عنوان یک طرح بزرگ و ملی معرفی شود می‌تواند زمینه‌ساز توسعه شهرستان باشد.
خدری با اشاره به مشکلات مخابراتی شهرستان اندیکا تصریح کرد: مشکلاتی مانند ضعف آنتن دهی تلفن همراه در روستاها و کیفیت ضعیف اینترنت در نقاط بخش مرکزی و بخش چلو برطرف نشده. بسیاری از روستاها فاقد برق هستند که امیدواریم با استفاده از اعتبارات ملی طرح‌های در نظر گرفته‌شده مشکل آن‌ها برطرف شود.

فرماندار شهرستان اندیکا با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در حوزه گردشگری عنوان کرد: ۴۸ اثر ملی ثبت‌شده و مناطق گردشگری مانند تاراز ، شیرین بهار، آبشار موری، جزایر پشت سد شهید عباسپور و سد مسجدسلیمان در شهرستان اندیکا وجود دارد اما برای جذب بیشتر گردشگر باید امکانات اقامتی و رفاهی در این مناطق ساخته شود.

وی با اشاره به تولیدات اندیکا در صنعت دامپروری بیان داشت: اندیکا علاوه بر صنعت دامپروری در صنایع‌دستی نیز جزو شهرستان‌های پایلوت استان است و صنایع‌دستی زیبایی را تولید می‌کند که بسیاری به دست بانوان ساخته می‌شود. امیدواریم به کمک کارگروه اشتغال، بانک‌ها شعب خود را در این شهرستان افتتاح کرده و به مردم تسهیلات در جهت اشتغال‌زایی ارائه دهند.

خدری گفت: قرار شد صندوق کارآفرینی امید در شهرستان راه‌اندازی شود تا مردم از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شوند همچنین بانوان سرپرست خانوار از تسهیلات خوبی برخوردار و مورد حمایت دستگاه‌های حمایتی ازجمله بهزیستی، کمیته امداد و بانک‌هایی که به‌عنوان بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات هستند قرار بگیرند.

فرماندار اندیکا در مورد پیشنهاد احداث هتل در تاراز گفت: تاراز یکی از نقاط گردشگری شهرستان بشمار می‌رود و به دلیل این‌که گردشگران زیادی از این منطقه بازدید می‌کنند پیشنهاد احداث هتل داده شد. سرمایه‌گذارانی برای انجام این کار اعلام آمادگی کردند که نیاز به همکاری دستگاه‌های مربوطه دارد.

انتهای پیام/ح

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.