کد خبر : 19998
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 6:36
-

‎پیگیری رئیس مجلس از علت تاخیر ۱۹ ساله در اجرای پل میانرود دزفول / قالیباف: این پل باید تا ۲۰ ماه آینده ‌تکمیل شود

‎پیگیری رئیس مجلس از علت تاخیر ۱۹ ساله در اجرای پل میانرود دزفول / قالیباف: این پل باید تا ۲۰ ماه آینده ‌تکمیل شود

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی از حوزه های انتخابیه استان خوزستان در شهرستان دزفول حضور یافت و ضمن بازدید از پروژه نیمه تمام پل مهم میانرود، با مردم این منطقه نیز گفت و گو کرد. کلنگ ساخت پل میانرود در بخش مرکزی دزفول

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی از حوزه های انتخابیه استان خوزستان در شهرستان دزفول حضور یافت و ضمن بازدید از پروژه نیمه تمام پل مهم میانرود، با مردم این منطقه نیز گفت و گو کرد.

کلنگ ساخت پل میانرود در بخش مرکزی دزفول در حالی در سال ۱۳۸۰ به زمین زده شد ، اما با گذشت ۱۹ سال از آن زمان همچنان نیمه کاره رها شده است.

محمدباقر قالیباف در رابطه با اهمیت اتمام پروژه پل میانرود دزفول، گفت: با توجه به سیل اخیر و مسائل مربوط به پدافند ملی، پیش بینی احداث چنین مسیری اهمیتی دوچندان داشت که علاوه بر جاده دزفول- شوشتر- اهواز، پروژه پل میانرود باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی تصریح کرد: مردم در اطراف رود دز زندگی می‌کنند و به فعالیت در زمینه‌های مختلف می‌پردازند، از این رو برای سهولت در تردد نیازمند مسیر مناسب هستند.امکانات مختلفی نیز در اطراف رود دز وجود دارد و این منطقه قطب بزرگ کشاورزی است که این موضوع اهمیت اتمام پروژه پل میانرود را دوچندان می‌کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان اظهار کرد: پروژه یاد شده با اعتبارات استانی به مرحله اجرا درآمده است، اما برای اتمام نیازمند تزریق و تقویت از محل اعتبارات ملی است؛ در واقع این پروژه باید ۲۰ ماهه به اتمام می‌رسید، اما به دلیل مشکلات مالی و مسائل مربوط به پیمانکار تاکنون به پایان نرسیده است.

وی ادامه داد: همچنین نباید فراموش کرد که علاوه بر پروژه پل، مسیر چهاربانده ۱۴ کیلومتری برای دسترسی پیش بینی شده است و برای احداث آن کانال کشی و زهکشی باید انجام شود؛ در واقع زمان تکمیل جاده و پل باید همزمان باشد تا مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند. امیدواریم نهادهای مسئول زمانبندی مناسبی برای اتمام این پروژه در نظر بگیرند تا مشکلات مردم حل شود.

امام جمعه دزفول: ساخت پل میانرود موجب خروج بسیاری از مناطق اطراف رود دز از بن بست می‌شود

امام جمعه دزفول در جریان نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرستان دزفول در رابطه با اهمیت پروژه پل میانرود، گفت: ساخت این پل موجب خروج بسیاری از مناطق اطراف رود دز از بن بست می‌شود، از سوی دیگر محصولات کشاورزی مردم نیز به شکل مناسب‌تری به بازار عرضه می‌شود.

لطفعلی زاده پیمانکار اجرایی پل میانرود درخصوص ناتمام ماندن این پروژه در ادامه گفت: دو سال پس از کلنگ زنی این پل بنا به دلایلی پیمانکار قبلی از کار برکنار شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور تاکنون ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای این پل هزینه شده که جزو مطالبات پیمانکاری است و در صورت تسویه حساب برای اتمام این پروژه، ۳۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم است.

بر اساس این گزارش، تعدادی از مردم محلی برای ایجاد دسترسی ساکنان آنسوی رود دز اقدام به ایجاد پل شناور با هزینه شخصی کرده‌اند که بر این اساس کارگران شرکت‌های مختلف از جمله شرکت قند، تولید کاغذ، نیشکر هفت تپه، تولید مواد غذایی، الکل سازی و برخی کشاورزان برای عبور باید روزانه هزینه ۴ هزار تومانی و ماهانه ۹۰ هزار تومانی پرداخت کنند، در غیر این صورت برای رسیدن به محل کار خود باید مسیر چندین کیلومتری را طی کنند.

براساس این گزارش، کلنگ ساخت پل میانرود در دزفول در سال ۱۳۸۰ به زمین زده شده اما تاکنون به اتمام نرسیده است. به گفته مسئولان راه و شهرسازی خوزستان نیز عملیات اجرایی پل بتونی- فلزی میانرود به طول ۴۲۰ متر با ۱۴ دهانه ۳۰ متری با حضور مسئولان در دهه ۸۰ آغاز شده، اما بنا به دلایل کمبود اعتبارات و مسائل مربوط به پیمانکاری متوقف شده است.

کاهش ۴۰ کیلومتری مسیر دزفول به اهواز و سهولت تردد اهالی شهرهای میانرود، صفی آباد و شهر امام به هفت تپه، برقراری ارتباط مطلوب و ایمن کارخانه مستقر در منطقه هفت تپه و ایمنی تردد کارگران شاغل در این شرکت ها ازمهمترین اهداف ساخت پل یاد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت: عملیات اجرایی پل بتنی فلزی میانرود به طول‌ ۴۲۰  متر با ۱۴ دهانه ۳۰ متری در سال ۱۳۸۰ با برگزاری آئینی با حضور مسئولان ملی، استانی و محلی بر روی رودخانه دز آغاز شد، اما در سال ۱۳۸۷ به دلیل قطع ردیف اعتباری در بودجه ملی، عملا متوقف شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.