کد خبر : 20606
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 7:22
-

هزار برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خوزستان برگزار می‌شود

هزار برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خوزستان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس بیش از ۴ هزار برنامه از سوی بسیج در استان برگزار می‌شود و بسیجیان در منزل یک‌هزار و ۲۰۰ خانواده شهید حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

نشست پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور و سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان در این نشست با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس بیانگر ۸ سال وحدت و استقامت مردم و ارتش و سپاه و نیروی انتظامی(ژاندارمری سابق) مقابل نظام استکبار است.

وی افزود: با توجه به گستردگی بسیج در سطح استان، بیش از ۴ هزار برنامه از سوی بسیج استان برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. همچنین بسیجیان با بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانواده شهید دیدار می‌کنند.

سردار شاهوارپور ادامه داد: ۶۰ واحد مسکونی برای مردم محروم کوت عبدالله کلنگ زنی می‌شود و ۳۰۰ واحد آسیب دیده از زلزله در مسجدسلیمان تعمیر و ۲۰۰ واحد خانه نیز از سوی گروه‌های جهادی در سطح استان مرمت می‌شوند.

وی ادامه داد:  در هفته دفاع مقدس بیش از ۱۷ کامیون وسایل و تجهیزات ورزشی از سوی سپاه در مناطق محروم توزیع می شود. ۴۰ اکیپ پزشکی مشترک درمانی از سوی ارتش و سپاه با محوریت بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم به شکل رایگان ویزیت انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه خوزستان تصریح کرد: ۴۰ برنامه محوری برای ۴۰ هفته در طول سال برنامه ریزی شده است. طوری که در هر هفته ۴۰ برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شود.

وی به بخش هنری دفاع مقدس اشاره و گفت: برنامه‌های مانند شب شعر، کتابخوانی و.. تدارک دیده شده است. برای ارائه هنری هفته دفاع مقدس، همچنین برنامه ۷ قسمتی با “نوای کاروان”، برنامه سه قسمتی “جهادگران خط مقدم” و ۵ قسمتی “فرشتگان خط مقدم” در روابط عمومی سپاه استان تهیه شده است.

برگزاری ۱۲ برنامه محوری به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی ارتش

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور نیز در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس یک تاریخ نورانی و درخشانی است و لازم است فرهنگ دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم.

وی افزود: مطابق ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال رژه موتوری و پیاده نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود. جایگزین این رژه، برنامه‌های متنوع دیگر در نظر گرفته شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور بیان داشت: برای این هفته ۱۲ برنامه متنوع از سوی ستاد کل ابلاغ شده است. توزیع بسته‌های بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، تجلیل از کادر درمان و سلامت، تجلیل از خانواده شهدا، توزیع کتاب با محوریت شهدا، نمایشگاه کتاب، مسابقات فرهنگی و مقاله نویسی از جمله‌های برنامه های است که از سوی ارتش انجام می‌شود.

وی گفت: برای روز ۳۱ شهریور با حضور مسئولان و پس از ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی رژه ۳۱ شهریور؛ در سالن آب و برق به صورت مجازی همزمان با سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور به افتتاح باغ موزه آبادان اشاره و بیان داشت: همزمان با دفاع مقدس این باغ موزه افتتاح می‌شود. در مورد باغ موزه اهواز نیز لازم است اعتبارات لازم برای بهره برداری سریع آن درنظر گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.