کد خبر : 12225
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اسفند 1398 - 8:42
-

تأکید رئیس جمهور چین بر توسعه اقتصادی در جریان مقابله با ویروس کرونا

تأکید رئیس جمهور چین بر توسعه اقتصادی در جریان مقابله با ویروس کرونا

رئیس جمهور چین در نشست مهار ویروس کرونا بر توسعه اقتصادی و اجتماعی همزمان با مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از رادیو بین المللی چین، روز یکشنبه نشست پیشگیری و مهار کروناویروس جدید و توسعه اقتصادی و اجتماعی چین در پکن برگزار شد. شی جین پینگ

رئیس جمهور چین در نشست مهار ویروس کرونا بر توسعه اقتصادی و اجتماعی همزمان با مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از رادیو بین المللی چین، روز یکشنبه نشست پیشگیری و مهار کروناویروس جدید و توسعه اقتصادی و اجتماعی چین در پکن برگزار شد.

شی جین پینگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست، رییس جمهوری و رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین در این نشست طی سخنانی با اشاره به سرگذشت ملت چین در غلبه بر مشکلات در طول تاریخ اعلام کرد: ملت چین در مقابل سختیها هرگز تسلیم نشده، بلکه با پشت سر گذاشتن آنها رشد کرده و توسعه یافته است. در شرایط شیوع کروناویروس جدید، نهادها و حزب و دولت باید با اعتماد به نفس و به طور خستگی ناپذیر ضمن پیشگیری و مهار کروناویروس جدید، نظم تولید و زندگی را احیاء کنند و با سیاستگزاری مناسب، برای تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی سال جاری تلاش کنند.

رئیس جمهوری چین تأکید کرد که شیوع کروناویروس جدید بزرگترین و مهم ترین رویداد بهداشت عمومی با شیوع سریع، گسترده و مهار سخت به شمار می رود. با تلاش وافر مردم، اکنون اوضاع شیوع بیماری رو به بهبود است و این امر نشانگر برتری چشمگیر نظام سوسیالیستی با ویژگیهای چین تحت رهبری حزب کمونیست است.

وی با اشاره به انجام مطلوب و قاطع کارهای پیشگیری و کاهش میزان آلودگی و مرگ و میر، بر تحقیق دارو و واکسن ضد کروناویروس جدید تأکید کرد. وی همچنین گفت: باید ضمن حفظ ارتباط با سازمان بهداشت جهانی، تجربیات خود را در پیشگیری و مهار بیماری با دیگر کشورها به اشتراک بگذاریم و همکاری بین المللی در تحقیق دارو و واکسن را تقویت بخشیم.

رئیس جمهوری خلق چین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع کلی رشد باثبات اقتصادی چین گفت: تأثیرات منفی ناشی از شیوع بیماری موقت و تحت کنترل است. فعالیت شرکتها و کارخانجات باید به طور هدفمند و به تدریج احیا شود. وی همچنین بر تدوین سیاست کلان و تضمین اشتغال به کار تأکید کرد.

شی جین پینگ درباره تبادلات اقتصادی و تجاری چین با خارج تأکید کرد: باید ضمن حفظ اوضاع کلی تجارت خارجی، جلب سرمایه خارجی و اجرای پروژه ها را تضمین کرد و ضمن گسترش درهای باز در زمینه صنعت خدمات، محیط بازرگانی را همچنان بهبود داد و اعتماد بازرگانی خارجی برای سرمایه گذاری و فعالیت درازمدت در بازار چین را تقویت بخشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.