کد خبر : 24758
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 5:22
-

محسن رضایی: “قاسم سلیمانی” نماد ظهور یک انقلاب دفاعی در جهان اسلام است

محسن رضایی: “قاسم سلیمانی” نماد ظهور یک انقلاب دفاعی در جهان اسلام است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قاسم سلیمانی نماد ظهور یک انقلاب دفاعی در ایران و جهان اسلام است، گفت: او بیانگر حادثه مهم در عرصه مقاومت و دفاع است. محسن رضایی در همایش نخبگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خوزستان که در تالار اجتماعات امام خمینی فجر برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قاسم سلیمانی نماد ظهور یک انقلاب دفاعی در ایران و جهان اسلام است، گفت: او بیانگر حادثه مهم در عرصه مقاومت و دفاع است.

محسن رضایی در همایش نخبگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خوزستان که در تالار اجتماعات امام خمینی فجر برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: اولین سالگرد شهادت پرافتخار سردار سلیمانی را گرامی می‌داریم. حاج قاسم سپهبد شکست ناپذیر جبهه اسلام بود. از خداوند متعال می‌خواهیم ما را از جمع این عزیزان جدا نکند. قاسم سلیمانی نماد ظهور یک انقلاب دفاعی در ایران و جهان اسلام است. او بیانگر حادثه مهم در عرصه مقاومت و دفاع است. انقلاب دفاعی، نهضتی است که از ایران به ویژه خوزستان آغاز شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، وی افزود: همه می‌دانند که ارتش بعث عراق به پنج استان حمله کرد، به دلیل اینکه صدام مامور صهیونیست و سرمایه داری آمریکایی بود و همه دنیا پشت سر او قرار گرفت. در سال اول جنگ هر فوت و فنی برای دفاع و نظامی‌گیری در مقابل ارتش عراق به کار گرفته شد و جنگ در سال اول به بن‌بست رسید. همه منتظر یک حادثه بودند؛ سه راه پیشروی ایران بود، یکی اینکه به همان شکلی که سال گذشته بود جنگ ادامه پیدا کند که لازمه این کار رسیدن سلاح های مدرن به دست ارتش ایران بود. اگر قرار بود جنگ به شکل کلاسیک ادامه یابد نیاز به مهمات و وسایل زیاد از ایتالیا، آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا بود. اساسا جنگ را درست کرده بودند که اگر بخواهیم دفاع کنیم دوباره پیش آنها برگردیم.

وی ادامه داد: راه دوم جنگ های نامنظم بود که در شورای عالی دفاع عمده افراد موافق بودند. راه سوم نیز مذاکره بود، مذاکره درحالی که کشور اشغال شده است موثر نبود. اما راه چهارم و جدیدی نیز خلق شد. در راه چهارم دفاع، از جنگ های کلاسیک و نامنظم استفاده می‌شد و در اوج اقتدار نیز با کشورهای دیگر وارد مذاکره می‌شدیم. همانطور که قاسم سلیمانی نیز یک دیپلماتی بود که از موضع اقتدار وارد مذاکره می‌شد. انقلاب دفاعی و اندیشه تحولی در دفاع مقدس از بیرون کردن بعثی ها شروع شد. ارتش بعثی که همه دنیا پشت سر آن بود، شکست خورد. اولین پیروزی این مکتب و اندیشه جدید، بیرون کردن ارتش بعث بود، دومین آن نیز تاسیس حزب الله لبنان بود. این تفکر و شیوه جنگیدن وارد لبنان شد؛ لبنانی ها اولین ملتی هستند که صهیونیست را شکست دادند. دومین سرزمین اشغالی که آزاد شد لبنان بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در جنگ ۳۳ روزه لبنان سردار سلیمانی تعریف می‌کرد که از ساختمانی به ساختمان دیگر مکان خود را عوض می‌کردیم چون توسط صهیونیست ها بمباران می‌شد. اما بالاخره اسرائیل شکست خورد و سرزمین های لبنان آزاد شد. سومین حادثه نیز در افغانستان صورت گرفت، آقای احمدشاه مسعود و رحمانی توانستند کابل را از دست کودتاچیان آزاد کنند.

رضایی ادامه داد: با بانگ های الله اکبر سر بچه های شیرخوار را می بریدند با پرچم پیامبر خدا زن و بچه مردم را می کشتند. این توطئه بود که چهره اسلام را از بین ببرند و ارزش های اسلامی را از بین ببرند و خداوند را خشن نشان دهند. هیچ انسان مسلمانی چنین کاری نمی‌کند. صهیونیست های پشت صحنه می گفتند زمینه دارد برای ظهور امام مسلمین فراهم می‌شود و باید کاری کنیم تا پیش از ظهور، چهره ای از اسلام درست کنیم که همه جهان از اسلام فرار کنند. این توطئه بسیار عظیمی بود. قاسم سلیمانی، مرد میدان با کمک بچه های مخلص از ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و لبنان آمدند و این فتنه بزرگ را از سر راه برداشتند که کار بزرگی بود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، وی با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی بعد از رضایت خداوند متعال، خدمت به مردم است، افزود: قاسم سلیمانی انسانی کاملا مردمی بود، برای مردم، محرومین، سیل زده ها، جنگ زده ها، آوارگان، خود را فدا می‌کرد. مردم دوستی از خدا دوستی جدا نیست. مردم دوستی وسیله ای برای رسیدن به خدا است. در مکتب شهید سلیمانی تا کسی از مردم دوستی عبور نکند، به خدا نمی‌رسد. تا انسان زمین را آباد نکند و به وسلیه آن به مردم خدمت نکند به خدا نمی‌رسد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ملت ایران می بینند که هر جا مشکلی پیدا می‌شود اولین نیروهایی که وارد می‌شوند پاسداران و بسیجیان هستند. هنگام وقوع سیل، زلزله، آبگرفتگی، جوسازی دشمن و… این انسان‌هایی که خواب را برای خود حرام کرده اند تا مردم زندگی کنند، وارد عمل می‌شوند. اتفاق مهمی رخ داده و کسی نمی تواند این تفکر را از بین ببرد. انسان دوستی، برادری و مردم دوستی، راه های رسیدن به پروردگار است. پاسداران و بسیجیان این تفکر و اندیشه را پیاده می کنند و سلیمانی نماد این چنین مکتبی است. در برابر دشمن و قدرت ها می ایستد و به این دلیل است که در دل مردم است. راه سلیمانی راه انبیا است.

وی در پایان تصریح کرد: خوزستان سرزمین خیزش انقلاب و دانشگاهی است که قاسم سلیمانی در آن مدرک قهرمانی گرفته است. خوزستان دانشگاه بزرگی به اندازه تاریخ است و بار دیگر مکتب انبیا در اینجا به ظهور رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.