کد خبر : 20573
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 18:41
-

جلسه شورای سلامت و ستاد کرونای شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

جلسه شورای سلامت و ستاد کرونای شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

جلسه شورای سلامت و ستاد کرونای شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.     به گزارش خبرنگارما ازهندیجان دراینجلسه که با حضور علی بویری فرماندار هندیجان، دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان، بخشداران و روسای ادارات شهرستان به عنوان اعضاء این شورا برگزار شد. ابتدادکتر رئیسی تک تک مصوبات پیشین

جلسه شورای سلامت و ستاد کرونای شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

 

به گزارش خبرنگارما ازهندیجان دراینجلسه که با حضور علی بویری فرماندار هندیجان، دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان، بخشداران و روسای ادارات شهرستان به عنوان اعضاء این شورا برگزار شد.

ابتدادکتر رئیسی تک تک مصوبات پیشین را مورد بررسی قرار داد.
وی ضمن تبریک و گرامیداشت روز فوریتهای پزشکی گفت: درصد استفاده از ماسک در بین مردم ۲۴ درصد و در بین اصناف ۴۰ درصد میباشد و این درصد در مراجعه کنندگان به ادارات ۷۲ درصد میباشد که اصلا خوب نیست و قطعا یکی از عواملی که شهرستان را به سمت وضعیت قرمز خواهد برد، عدم استفاده درست و مداوم از ماسک میباشد.
دکتر رئیسی افزود: در سال ۹۹ تعداد ۶۵۸ مورد نمونه گیری کرونا انجام شده که تعداد ۲۶۰ مورد مثبت و تعداد ۱۰ نفر نیز فوت کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان دو موضوع اصلی لایروبی و آهک پاشی جداول و رفع نواقص تاسیسات آبرسانی روستاها و شهر زهره را در دستور کار جلسه قرار دادند که در پایان مقرر شد روزانه دو کیلومتر لایروبی و آهک پاشی توسط شهرداری انجام شود و همچنین شهر زهره و روستاهای دارای نقص دستگاه کلریناتور بزودی دستگاه مذکور را خریداری و به بهره برداری برسانند. نصب کوره لاشه سوز و سپتیک کشتارگاه نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی در ادامه به آمار بالای فوت در اثر تصادف در هندیجان اشاره کرد و اظهارکرد: احتمال مرگ زودرس در هندیجان ۱۵ درصد و در کشور ۱۳ درصد میباشد که دو درصد بیشتر از میانگین کشوری میباشد، تصادفات و دیابت از علل این افزایش میباشد. آموزش و ترغیب و تسهیل در امر ورزش از جمله راهکارهای بهبود این وضعیت میباشد. نبود پزشک قانونی نیز یکی از کمبودهای شهرستان است که باعث نقص و خطا در آمارهای مربوط به علل مرگ میباشد. درادامه

فرماندار هندیجان نیز ضمن تبریک روز فوریتهای پزشکی در صحبتهای خود بیان داشت: بیماری کرونا در فصل پاییز و زمستان بسیار حساس و جدیست، ادارات و مردم انشالله نهایت همکاری را در رعایت دو اصل مهم استفاده از ماسک و ‌رعایت فاصله اجتماعی داشته باشند.

مهندس بویری ادامه داد: در اربعین امسال به علت شیوع کرونا در هردو کشور ایران و عراق و بسته بودن مرزها برگزاری دسته های عزاداری و برپایی کاروانها و موکبها مطلقا ممنوع میباشد.

وی دو خبر خوب نیز درمورد بهداشت و درمان شهرستان را اینگونه عنوان کردند: با پیگیرهای انجام شده سهمیه پنج متخصص بیهوشی، جراحی عمومی، کودکان، داخلی و زنان در دفترچه آزمون دستیاری برای شهرستان هندیجان به مدت ۱۲ سال خدمت در شهرستان گرفته شده است و دوم اینکه اعتبار یک میلیارد تومان جهت راه اندازی بخش ccu بیمارستان شهداء با ظرفیت چهار تخت برای درمان بیماران قلبی عروقی با حمایتهای دکتر ابول نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جذب شده است.

در پایان به مناسبت روز ملی فوریتهای پزشکی، فرماندار هندیجان ضمن تبریک و اعلام رضایت کامل از ایشان با تقدیم لوح و هدیه به کارکنان فوریتهای پزشکی شهرستان هندیجان از آنان تقدیر به عمل آوردند.

خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.