کد خبر : 3795
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 8:36
-

بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر در استان خوزستان به صورت جاده ای است

بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر در استان خوزستان به صورت جاده ای است

بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر در استان خوزستان به صورت جاده ای است رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان خوزستان با بیان اینکه بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر در استان خوزستان به صورت جاده ای است گفت: عدم تناسب بین کیفیت راه ها و حجم تردد سبب شده که استان خوزستان در تصادفات جاده ای در

بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر در استان خوزستان به صورت جاده ای است

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان خوزستان با بیان اینکه بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر در استان خوزستان به صورت جاده ای است گفت: عدم تناسب بین کیفیت راه ها و حجم تردد سبب شده که استان خوزستان در تصادفات جاده ای در رتبه سوم کشور قرار گیرد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، امید حاجتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاوتی که با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور برگزار شد با اشاره به وضعیت حمل و نقل در استان اظهار داشت: بیشترین حجم جابه جایی مسافر در استان توسط شبکه جاده ای انجام می‌شود.

وی افزود: علی رغم ظرفیت بسیار خوبی که در شبکه ریلی داریم متاسفانه بصورت کامل از آن استفاده نمی‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان ادامه داد: به دلیل کیفیت ضعیف جاده‌ها و ضعف شبکه ریلی شاهد حوادث و مشکلاتی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به شاخص‌های حمل و نقل جاده‌ای گفت: استان خوزستان از نظر میزان تن کیلومتر کالای حمل شده در کشور رتبه اول را دارد اما از نظر کیفیت راه‌ها که نسبت طول آزادراها و برزگراها به کل طول راهای استان است در رتبه ۱۵ کشور قرار داریم.

حاجتی به عدم تناسب کیفیت راهای استان با میزان جابه جایی در این حوزه اشاره کرد و گفت: این عدم تناسب سبب شده که استان خوزستان در تصادفات جاده ای در رتبه سوم کشور قرار بگیرد که نیازمند توجه ویژه است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان خوزستان تصریح کرد: انتظار داریم توسعه راه‌های شریانی استان تسریع شود تا تناسب حجم ترافیکی و کیفیت راه ها استان نزدیک شود.

وی عنوان کرد: طبق برآوردهای انجام شده ۱۳۳ نقطه ای که در راه‌های استان حادثه خیز هستند که برای برطرف کردن آن نیاز به ۸۶۰میلیارد تومان اعتبار دارد که با توجه به درامدهای دولت رقم قابل توجهی است.

حاجتی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی راه آهن جنوب ۱۸میلیون تن است ولی متاسفانه به دلیل گلوگاه لرستان ظرفیت واقعی که مورد استفاده قرارمی‌گیرد ۵میلیون تن است که همین موضوع باعث شده تا نتوانیم بخشی از ترافیک جاده ای را به شبکه ریلی منتقل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان گفت: اولویت‌هایی از جمله احداث راه آهن اهواز-اصفهان و احداث راه آهن جنوب است و نهایتا اتصال راه آهن بصره به شلمچه که اگر اجرا شود شاهد کاهش چشمگیری در هزینه حمل و نقل در حوزه صادرات می‌شویم.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.