کد خبر : 33961
تاریخ انتشار : شنبه 6 فروردین 1401 - 17:34
-

اخبار مسجدسلیمان

یک بام و دو هوا در مسجدسلیمان / جاده سازی به وقت سرمسجد / ممنوع بودن هرگونه حفاری و کارهای عمرانی در تعطیلات نوروز

یک بام و دو هوا در مسجدسلیمان / جاده سازی به وقت سرمسجد / ممنوع بودن هرگونه حفاری و کارهای عمرانی در تعطیلات نوروز
بنا‌های تاریخی و مناطق گردشگری، بخشی از سرمایه ی هر منطقه‌ای به شمار می‌روند و حضور گردشگران، رونق اقتصادی، اشتغالزایی برای ساکنان و شناخت بیشتر آن منطقه را به دنبال دارد.

بنا‌های تاریخی و مناطق گردشگری، بخشی از سرمایه ی هر منطقه‌ای به شمار می‌روند و حضور گردشگران، رونق اقتصادی، اشتغالزایی برای ساکنان  و شناخت بیشتر آن منطقه را به دنبال دارد.

نیایشگاه سرمسجد یکی از بنا‌های تاریخی و آثار باستانی شهرستان مسجدسلیمان است که متاسفانه هر چند ماه یکبار دستخوش تغییرات عجیب و غریب و قابل تاملی میشود، در یکی دوماه گذشته برای چندمین بار میراث فرهنگی اجازه حفاری در عرصه ی محوطه را به یکی ادارات دولتی جهت تعریض جاده ی فرودگاه، صادر کرد.

گذشته از عواقب بدی که این اقدام به دنبال دارد، امروز در تاریخ ۶/۱/۱۴۰۱ دقیقا اواسط تعطیلات نوروز، مجددا اقدام به حفاری در جاده ی دسترسی به نیایشگاه سرمسجد صورت گرفته و با کمال تاسف باید گفت که مسیر اصلی بنای تاریخی مسدود شده است.

با توجه به اینکه ایام تعطیلات عید، این بنا گردشگران داخلی و گاها خارجی را پذیرا می باشد، باید از مسئولان مربوطه پرسید این گردشگران که عده ی آنها هم کم نیست از چه راهی باید از اثر فوق دیدن کنند در حالی که راههای دیگر دسترسی به این مکان متاسفانه از کوچه پس کوچه های محلات می‌گذرد و گردشگر را گیج و پشیمان می‌سازد.

جای بسی تاسف است که طبق مصوبات فرمانداری هر گونه اقدام به حفاری و کارهای عمرانی تا پایان تعطیلات ممنوع می باشد ولی با وجود این اقدام ، هنوز مخالفتی صورت نگرفته است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.