کد خبر : 32854
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1400 - 21:41
-

داوودعبیداوی

یادواره شهدای دشت آزادگان در علمیات والفجر مقدماتی در سوسنگرد برگزار شد

یادواره شهدای دشت آزادگان در علمیات والفجر مقدماتی در سوسنگرد برگزار شد

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار کانون بسیج رسانه سردار شهید فرشاد حسونی زاده شهرستان دشت آزادگان پایتخت غیرت جهان، یادواره شهدای دشت آزادگان در علمیات والفجر مقدماتی با پشتیبانی سپاه این شهرستان در مسجد جامع شهر سوسنگرد برگزار شد. مسجد جامع شهر سوسنگرد که در زمان جنگ تحمیلی به یک دفتر

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار کانون بسیج رسانه سردار شهید فرشاد حسونی زاده شهرستان دشت آزادگان پایتخت غیرت جهان، یادواره شهدای دشت آزادگان در علمیات والفجر مقدماتی با پشتیبانی سپاه این شهرستان در مسجد جامع شهر سوسنگرد برگزار شد.

مسجد جامع شهر سوسنگرد که در زمان جنگ تحمیلی به یک دفتر فرماندهی و تبادل اطلاعات و محل تقسیم بندی نیرو، در واقع به یک مقر اصلی و اساسی رزمندگان تبدیل شده بود پنج شنبه شب میزبان رزمندگان اسلام که در عملیات والفجر مقدماتی شرکت داشتند بود.

دکترعباس بنی طی از رزمندگان عملیات والفجر مقدماتی در سخنان خود گفت جوانان با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل و با روحیه شهادت طلبی و جهادی خود توانستند هشت سال در مقابل استکبارجهانی که یک جنگ تحمیلی علیه ملت ایران راه انداخته بودند بایستند و با اقتدار و سربلندی از این آزمون بیرون آیند.

سردار جبهه و جنگ حاج یونس شریفی که روزگاری برای دفاع جانانه از خاک وطن یک پای خود را در ضیافت مینی موذی و ناجوانمرد زودتر از خودش روانه بهشت کرده بود در جمع همرزمان خود در این مراسم گفت در دوران طلایی دفاع مقدس، نیروهای نظامی و بسیجیان قهرمان ایران اسلامی با تکیه بر ارزش‌ های الهی و انقلابی به خصوص عمل به توصیه‌های ولایت فقیه به پیروزی رسیدند، اهمیت تداوم این روحیه و رویه را برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی مهم دانست و بصیرت همگان در تدام راه ولایت فقیه را خواستار شد.

ملا جلال جلالی از خادمین حرم مطهر رضوی که با بیرق علی بن موسی الرضا علیه السلام در این مراسم شرکت کرده بود با مدیحه سرایی یاد و خاطره شهدای عزیز را گرامی داشت.

سیدجواد موسوی شاعر اهل بیت عصمت و طهارت در وصف شهدا و رزمندگان اسلام اشعاری قرائت کرد

عملیات والفجر مقدماتی در ۱۷ بهمن ۱۳۶۱ با رمز یا الله یا الله یا الله در جبهه میانی فکه و از پنج محور شمال و جنوب رشیده، صفریه و ارتفاعات چرمر و خاک آغاز شد. عملیات والفجر مقدماتی عملیاتی بود که قبل از آغاز برای عراق لو رفته بود اما رزمندگان اسلام در جبهه خودی این را نمی‌دانستند به همین دلیل خیلی زود گردان‌های حاضر در عملیات در محاصره قرار گرفتند. داستان جانسوز شهدای این عملیات و مظلومیت آن‌ها حکایت غریبی است. شهدای عملیات والفجر مقدماتی پیش از آنکه به دست رژیم بعث عراق به شهادت برسند، قربانی خیانت بنی صدر و منافقین شدند.

منطقه عملیاتی از شمال به “میشداغ” و “برقازه”، از جنوب به هورالهویزه”، از شرق به “چزابه” و شهر “بستان” و از غرب به شهر “العماره” عراق و رودخانه دجله منتهی می‌شد. در این منطقه رودخانه‌های متعددی وجود دارد؛ از جمله: رودخانه دویریج که از کوه‌های شمالی منطقه سرچشمه گرفته و به “هورالسناف” می‌ریزد و رودخانه میمه که سرچشمه آن ارتفاعات ایلام است و به طرف “هور بن عمران” (جنوب هورالسناف) منتهی می‌شود.

در پایان این مراسم به رسم یادبود لوحه تقدیر به رزمندگان عملیات والفجر مقدماتی اهدا شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.