کد خبر : 5043
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 شهریور 1398 - 17:45
-

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان دشت آزادگان در گردهمایی مدیران ابتدایی

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان دشت آزادگان در گردهمایی مدیران ابتدایی

ضعف کارآمدی نظام تعلیم و تربیت از آفت های رشد رویکردهای سطحی نگر است. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشت آزادگان، محمد علی جلالی،امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه ۹۸ در گردهمایی مدیران ابتدایی که در سالن دارالقرآن برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: کژکارکردی آموزشی، ارزش ستیزی در این

ضعف کارآمدی نظام تعلیم و تربیت از آفت های رشد رویکردهای سطحی نگر است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشت آزادگان، محمد علی جلالی،امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه ۹۸ در گردهمایی مدیران ابتدایی که در سالن دارالقرآن برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: کژکارکردی آموزشی، ارزش ستیزی در این راستا و محدود شدن در مدار ساختارهای بحران آفرین اولین اثرات وابستگی به الگوهای غیر عقلانی و ناکارآمد در آموزش و پرورش است.

وی ضمن اشاره به لزوم نگاه به آموزش و پرورش به عنوان واقعیتی تعالی یافته و
عامل ترقی بنیادی خاطرنشان کرد: نگاه موشکافانه با محوریت شفافیت بخشیدن سازمان‌یافته ،تقویت روحیه مبتکرانه ، فرا گرفتن مهارت های لازم ، توسعه دادن نظریات نوین و غنی و بهره‌گیری از قواعد اصولی ،بنیادین و گسترش اندیشه‌های برخاسته از سبک های مدرن علمی علاوه بر جلوگیری از رکود فکری، نقشی کلیدی را در پیشرفت فراگیر و همه جانبه در امر تعلیم و تربیت ایفا می کنند.

جلالی از دوره ابتدایی به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین حوزه نام برد وتصریح کرد: اقتباس روش ها و قوانین دیکته شده بی ثبات، عدم زمینه سازی مناسب جهت تاثیر پذیری از قواعد موفق، طراحی سلیقه ای و وجود دید ناقص درهمنواسازی نظر و عمل به یاد گیری منفعلانه و زوال اعتبار آموزش ابتدایی منجر می شود.

سرپرست آموزش و پرورش دشت آزادگان آسیب‌شناسی دقیق و نظام‌مند این دوره و اتخاذ روش‌های موثر متناسب با آن را مشروط به بسترسازی مبنی بر مشارکت خلاقانه صاحب‌نظران دانست و افزود: سرمشق قرار دادن مستمر نظام های کامیاب تعلیم و تربیت، پرهیز از انعکاس مبالغه‌آمیز نتایج آماری و تلاش برای بهره گیری از نظارت کیفیت محور ، یکی از راه حل های نهایی مسائل و معضلات پیش رو خواهد بود.

جلالی از تفویض اختیارات کامل به مدیران به عنوان فرصتی جهت ایجاد رشد آموزشی یاد کرد و تشریح کرد: مدیران ضمن استفاده از چنین بستری ، اصل پاسخگویی و مسئولیت جامع امور را مد نظر داشته باشند‌.

در ادامه جلیزی ،معاونت پشتیبانی و کعبی ،کارشناس مسئول ابتدایی به بیان مطالبی با محوریت ایمنی مدارس، وضعیت ثبت نام دانش آموزان ، پیگیری مسائل مربوط به پروژه مهر و اجرای اقدامات لازم جهت بازگشایی مطلوب مدارس پرداختند .

در پایان مسعود مرمزی ،دبیر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دشت آزادگان با اشاره به لزوم همگرایی، تعامل سازنده و ایجاد فضایی مساعد با هدف شناخت ، آگاهی بخشی و به کارگیری مفاد سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: طی کردن مسیر تکاملی و مورد انتظار در آموزش و پرورش ، دست یابی به محیطی پویا و امکان برنامه‌ریزی سازنده منوط به نگاه عمیق و هوشمندانه به این سند است.

وی از سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه، پایه گذار نهضتی همه جانبه و مهمترین رسالت یاد کرد و افزود: پیامدهای اجرای صحیح واصولی این سند دستیابی به عالی ترین جایگاه در همه زمینه‌ها ،حکمفرما شدن قواعد سودمند در قالب خودداری از تحمیل شاخص های مملو از استنتاج های ناپسندیده، امید به ترسیم افق روشن و امکان برداشتن خیز نهایی به سوی نظامی خلاق و ارزش محور خواهند بود.

روابط عمومی آموزش و پرورش دشت آزادگان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.