کد خبر : 1013
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 - 16:48
-

سی و چهارمین سالگرد شهادت خبرنگار شهید اکبر قاسمی پور در مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

سی و چهارمین سالگرد شهادت خبرنگار شهید اکبر قاسمی پور در مسجدسلیمان برگزار شد + تصاویر

از دامن مادران شهدایی که همچون حضرت خدیجه(س) الگوهایی بی نظیر مثل شهید قاسمی‌پور پای به عرصه زندگانی می‌نهد که با شهادت خود و نثار خون پاکشان به حیات دیگران امنیت و به فضلیت های مرگ با عزت ارزشی دو چندان می‌بخشند.

 

سالگرد شهادت رزمنده دلیر خبرنگار شهید اکبر قاسمی‌پور از شهدای دفاع مقدس در دیار یک‌هزار شهید مسجدسلیمان با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان برگزار شد.

شبکه خبری خوزستان | به مناسبت سالگرد شهادت رزمنده دلیر خبرنگار شهید اکبر قاسمی‌پور از شهدای دفاع مقدس، آئین بزرگداشتی در دیار یک هزار شهید مسجدسلیمان برگزار با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان برگزار شد.

در این برنامه که همزمان با ایام رحلت حضرت خدیجه برگزار شد خانواده سرباز شهید مهران زرافشان از شهدای عملیات تروریستی ۳۱ شهریور اهواز و دوستان شهید مدافع حرم حمید فاطمی اطهر حضور داشتند.

در حاشیه این برنامه علیرضا ویسی شیخ رباط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: آئین بزرگداشت خبرنگار شهید اکبر قاسمی‌پور با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و اقشار مختلف مردم در زادگاهش شهر مسجدسلیمان برگزار شد.

وی افزود: این برنامه با حضور خانواده معظم خبرنگار شهید اکبر قاسمی‌پور به مناسبت سی و چهارمین سالگرد شهادتش برگزار شد که همگان یاد این شهید والامقام را گرامی داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسجدسلیمان گفت: آئین بزرگداشت خبرنگار شهید اکبر قاسمی‌پور با حضور جمعی از مسئولان شهرستان مسجدسلیمان در کنار مزار شهید واقع در  گلزار شهدای منطقه کلگه برگزار شد که شرکت کنندگان به مقام شامخ این شهید والامقام ادای احترام کردند.

وی بیان کرد: در آئین بزرگداشت خبرنگار شهید اکبر قاسمی‌پور معنوی که همزمان با ایام سالروز ارتحال بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری(س) برگزار شد روزبه بهداروند مرثیه سرایی و نوحه خوانی کرد.

در آئین بزرگداشت سالگرد شهادت خبرنگار شهید اکبر قاسمی‌پور، حجت الاسلام والمسلمین علی قندعلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان با موضوع ایثار و شهادت به سخنرانی پرداخت.

وی با تسلیت سالروز ارتحال حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: آن بانوی بزرگ جزو نخستین افرادی بود که پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) را حمایت کرد که مورد تحریم قرار گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان اضافه کرد: به دلیل حمایت از نبی مکرم اسلام حضرت خدیجه(س) زنان مدینه او را هنگام به دنیا آمدن حضرت  زهرا(س) تنها گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: ما در قرآن سوره به نام مردان نداریم ولی بارها اسم زنان آمده است و یک سوره هم به نام آنها است.

قندعلی با اشاره به کار بزرگ زنان در تاریخ گفت: از دامن مادران شهدایی که  همچون حضرت خدیجه(س) الگوهایی بی نظیر مثل شهید اکبر قاسمی‌پور پای به عرصه زندگانی می‌نهد که با شهادت خود و نثار خون پاکشان به حیات دیگران امنیت و به فضیلت های مرگ با عزت ارزشی دو چندان می‌بخشند.

وی با اشاره به این مطلب که بخش اعظم زندگی ما بر پایه خبرنگاری و خبر است، بیان کرد: این موضوع هم در فضای مجازی و هم فضای واقعی صادق است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان با بیان اینکه زیر بنای زندگی ما خبر است و خبرهایی هستند که گاهی زندگی را متحول می کند، تصریح کرد: خبرنگاران پیام آوران شوق و امید مضاعف در اقشار مختلف اجتماع هستند و رخدادهای مختلف را نو به نو در سطح رسانه ها منتشر می‌کنند و این جا به جایی اطلاعات مرهون تلاش خبرنگاران صادق و شجاع ماست.

این مقام مسئول گفت: خبرنگاران وظیفه دارند در راستای انتشار اخبار از یکسو با قرار دادن صداقت و شجاعت در سرلوحه کار خود در انتشار اخبار امیدبخش و به چالش کشیدن مفسدین تلاشی مضاعف و از سوی دیگر  با خبرنگار نماهایی که قلم و ابزار رسانه را به اسارت خود در آورده اند به طور جدی برخورد کنند.

وی عنوان کرد: رفتار برخی افراد در قالب دروغین و با استفاده نام مقدس خبرنگاری یک تهدید جدی برای این حرفه مقدس به شمار می‌آید که ذکاوت همه تلاشگران این عرصه را می‌طلبد.

قندعلی گفت: خبرنگارانی مثل شهید قاسمی‌پور در زمانه خود پیشگام حوزه خبر بودند و در سال ۱۳۶۲ کارت خبرنگاری داشتند که این مسئله برای شهر ماه افتخار است.

وی تاکید کرد: اینها برای خبر ارزش قائل بودند و بر اساس آیات قرآن تا پی به راستی آن نمی‌بردند عمل نمی‌کردند. خبر خیلی اهمیت دارد و در قرآن هم اخبار زیادی آمده است و خبرنگاران را دعوت به درست نویسی کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان با تاکید بر این نکته که خبرنگاران پیغمبران راه راست هستند و پیام خدا را به گوش همگان می‌رسانند، عنوان کرد: کار خبرنگاران راه شهید قاسمی است که باید ادامه یابد زیرا دشمن به وسیله خبر و رسانه باورهای ما نشانه رفته و برای آن برنامه ریزی کرده است.

وی عنوان کرد: دشمن رسانه را به رایگان غلط در اختیار ما قرار نداده است بلکه با این کار ذائقه ما را می سنجند تا بر اساس آن برنامه هایش را اجرا کند.

قندعلی با اشاره به کارهای صورت گرفته در مسجدسلیمان اظهار داشت: اطلس فرهنگی و اجتماعی مسجدسلیمان تدوین خواهد شد که از مسئولان بطور جدی درخواست همکاری و همیاری در این زمینه را داریم.

وی خاطرنشان کرد: اطلس فرهنگی و اجتماعی مهمترین داده های تحلیلی و آماری را جهت مهندسی فرهنگی در اختیار نهادهای اجتماعی و فرهنگی شهرستان خواهد گذاشت.

خبرنگار شهید اکبر قاسمی‌پور فرزند اسکندر در تاریخ نهم آذر ماه سال ۱۳۴۷ در مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و به عنوان دومین فرزند شادی بخش محفل خانواده خود شد.

این دلیرمرد خوزستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس در جمع رزمندگان اسلام حضور یافت و به دفاع از دین و میهن پرداخت که در تاریخ بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ به فیض شهادت نائل آمد.

شهید اکبر قاسمی‌پور در سن ۱۷ سالگی در تنگه چذابه به شهادت رسید و مزارش در گلزار شهدای آرامستان خانوادگی مجسمه کلگه مسجدسلیمان زیارتگاه عاشقان است.

شهرستان مسجدسلیمان تا کنون شهدای زیادی را به اسلام تقدیم کرده است که شهید داریوش محمدی، سردار شهید بهنام محمدی‌راد، سردار شهید مسلم حاتمی، سردار شهید رضا شهنی‌فیض، شهید محمدرسول کریمی، سرباز جاویدالاثر شنبه تاوسه، شهید عزت‌الله رسولی، شهید عبدالغفور کاظمی بره بیچاست، شهید ایرج کریمی، شهید سید شاپور سیدی، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی، شهید مدافع حرم علی حسینی کاهکش، سرباز شهید مهران زرافشان و سرباز شهید سعید کریمی از جمله آنها هستند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.