کد خبر : 34249
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 فروردین 1401 - 7:56
-

آرزوی دیرینه مردم لالی

مصطفی شکیبافر

جاده پر از مشکل بابا روزبهان و بی توجهی مسئولان/احداث جاده احمد فداله آغازی برای رسیدن به الیگودرز + عکس

جاده پر از مشکل بابا روزبهان و بی توجهی مسئولان/احداث جاده احمد فداله آغازی برای رسیدن به الیگودرز + عکس

منطقه زیارتی و سیاحتی باباروزبهان که با دارا بودن مکان زیارتی و طبیعتی بسیار دلنشین در کنار آبشارها و درختان مختلف همواره یکی از زیباترین مقاصد گردشگری دوستداران طبیعت در لالی بوده که متاسفانه سالیان سال است از جاده مناسبی برخوردار نیست .   این منطقه که علاوه بر باباروزبهان می تواند مسیر بسیار نزدیک

منطقه زیارتی و سیاحتی باباروزبهان که با دارا بودن مکان زیارتی و طبیعتی بسیار دلنشین در کنار آبشارها و درختان مختلف همواره یکی از زیباترین مقاصد گردشگری دوستداران طبیعت در لالی بوده که متاسفانه سالیان سال است از جاده مناسبی برخوردار نیست .

 

این منطقه که علاوه بر باباروزبهان می تواند مسیر بسیار نزدیک و میانبری برای روستای زیارتی و زیبای احمد فداله هم باشد با نگاه و توجه ویژه مسئولان می تواند علاوه بر حضور گردشگران به رفع مشکلات جمعیت فراوان ساکن روستاهای این مسیر کمک کند .

 

همچنین این مسیر اگر بیش از این مورد توجه قرار گیرد می تواند آغازی برای جاده لالی به الیگودرز باشد چرا که مسیر شکافی هایی زیادی در آن صورت گرفته که با بهسازی و ایجاد جاده مناسب تا بابا روزبهان می توان مراحل بعدی آن را تا منطقه احمد فداله امتداد داد و با تخصیص اعتبارات ملی این جاده را که به نوعی یک جاده پدافند غیر عامل نیز محسوب می شود تا شهرستان الیگودرز ایجادکرد .

 

یکی از مهمترین مشکلاتی که بر سر راه این جاده قرار دارد ایرادات منابع طبیعی در خصوص قطع درختان در مسیر است که می توان با توجه به اهمیت احداث جاده در خدمات رسانی به مردم محروم این مناطق و همچنین دسترسی جدید در اتصال جنوب به شمال کشور و با برنامه ریزی در کاشت درختان جایگزین در تسریع احداث این جاده اقدام کرد .

 

حجت الاسلام و المسلمین گرمسیری امام جمعه شهرستان لالی به دفعات و از جایگاه های مختلف نسبت به توجه مسئولان به این جاده و احداث جاده لالی به باباروزبهان و احمدفداله تذکرات فراوان و پیگیری های زیادی داشته و همواره هم از مدیرانی در سطح منابع طبیعی استان خوزستان برای مانع تراشی در پیشرفت این جاده انتقاد کرده است .

 

یکی از دلایل موجهی که می توان برای احداث جاده احمدفداله روی آن تاکید کرد فاصله حدودا ۱۰ ساعته این روستا تا دزفول است که در صورت ایجاد جاده باباروزبهان به احمدفداله و بهسازی مسیر تا لالی این زمان به حدود ۱ ساعت کاهش پیدا می یابد.

 

گواه این موضوع پیگیری فراوان اهالی روستای احمد فداله از فرمانداری ، منابع طبیعی و سایر نهادها در شهرستان لالی بوده که در سال های گذشته به صورت مکرر مورد پیگیری بوده است و در حال حاضر حتی عده ای از این روستاییان با پای پیاده مسیر احمد فداله تا باباروزبهان را طی می کنند تا از آن جا با وسایل نقلیه عازم لالی و انجام امورات خود شوند./لالی نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.