کد خبر : 22513
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 - 9:35
-

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانع انتشار ۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای شد

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانع انتشار ۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای شد

با بهره‌برداری از نیروگاه‌های مذکور، ضمن تزریق سالانه ۴۹۳.۵ هزار کیلو وات ساعت برق به شبکه سراسری برق کشور، معادل ۱۴۰ میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی، در مصرف سوخت و ۱۰۹ میلیون لیتر در مصرف آب، صرفه‌جویی می‌شود و از آلایندگی دی اکسید کربن به میزان ۳۱۸ هزار تن در فرآیند تولید برق کشور کاسته خواهد شد.

 

شبکه خبری خوزستان به نقل از – ایرنا- تازه‌ترین آمار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران، نشان می‌دهد که استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مهرماه امسال مانع انتشار ۳ میلیون و ۶۹۳ هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور شده است.

میزان برق تولیدشده از منابع انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق بر اساس تازه ترین آمار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران که مورد واکاوی خبرنگار اقتصادی ایرنا قرار گرفت، به رقم پنج میلیارد و ۴۷۰ میلیون کیلووات ساعت در مهرماه امسال رسید.

میزان صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی حاصل از بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق نیز به رقم یک میلیون و ۵۵۴ هزار تن معادل میلیون مترمکعب گاز طبیعی رسید.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مهرماه امسال صرفه جویی هزار و ۲۰۳ میلیون لیتری آب را به همراه داشته است.

 

 

انرژی نوین باطری خورشیدی

 

 

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران در مهرماه به رقم ۸۳۸.۱۹ مگاوات رسید که در این بین انرژی خورشیدی با ۴۰۵.۵۶ مگاوات انرژی تولیدی سهمی ۴۸ درصدی از کل را به خود اختصاص داد.

نیروگاه‌های بادی نیز با ۳۰۲.۸۲ مگاوات انرژی تولیدی و با سهمی ۳۶ درصدی در جایگاه دوم از ظرفیت کلی نیروگاه‌های تجدیدپذیر قرار گرفت.

نیروگاه‌های برق آبی کوچک نیز در مهرماه امسال با تولید ۱۰۵.۶۵ مگاوات سهمی ۱۳ درصدی از مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشورمان را به خود اختصاص داده است.

بازیافت تلفات حرارتی با تولید ۱۳.۶ مگاوات دو درصد سهم از مجموع کل را دارد و نیز نیروگاه‌های زیست توده با تولید ۱۰.۵۶ یک درصد سهم نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر و بهره وری برق را از آن خود کرده است.

به گزارش ایرنا، تمایل کشورها از جمله ایران برای استفاده از انرژی خورشیدی و سایر انرژی‌های تجدیدپذیر در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

آمارها نشان می‌دهد چین، آمریکا، ژاپن، هند، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، استرالیا و پاکستان به ترتیب از نظر تولید انرژی خوشیدی در جایگاه اول تا دهم قرار دارند.

به گفته دبیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران، ۲۸ نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

“علی شب نورد” افزود: در حال حاضر تعداد ۵۴ شرکت در حال احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، برق‌آبی و غیره با مجموع ظرفیت ۲۲۹ مگاوات هستند.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از نیروگاه‌های مذکور، ضمن تزریق سالانه ۴۹۳.۵ هزار کیلو وات ساعت برق به شبکه سراسری برق کشور، معادل ۱۴۰ میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی، در مصرف سوخت و ۱۰۹ میلیون لیتر در مصرف آب، صرفه‌جویی می‌شود و از آلایندگی دی اکسید کربن به میزان ۳۱۸ هزار تن در فرآیند تولید برق کشور کاسته خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.