کد خبر : 37804
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آذر 1401 - 8:17
-

آب آشامیدنی ۱۸۳ روستای شادگان تامین شد

آب آشامیدنی ۱۸۳ روستای شادگان تامین شد

آبادان – شبکه خبری خوزستان – مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به شتاب‌بخشی دولت سیزدهم در روند آبرسانی به ۲۱۳ روستای شادگان در یک سال گذشته گفت: در این مدت مشکل تامین آب ۱۸۳ روستای شهرستان شادگان برطرف شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان محمدرضا کرمی‌نژاد چهارشنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستای منصوره شادگان اظهار داشت: با نگاه ویژه دولت و وزارت نیرو به مناطق محروم تا پایان سال جاری مشکل آب آشامیدنی ۳۰ روستای دیگر شادگان نیز برطرف و اهالی منطقه از آب با کیفیت و پایدار بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه پروژه خط انتقال آب روستای منصوره شادگان با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر(عج) با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است افزود: برای اجرای این پروژه ۱۲ کیلومتر خط انتقال و ۲ دستگاه الکتروپمپ و تابلو برق نصب و راه اندازی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان به بهره مندی اهالی روستای منصوره شادگان از آب آشامیدنی پایدار گفت: با اجرای این پروژه هفت هزار و ۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب با کیفیت بهره مند شدند.

کرمی‌نژاد به دیگر پروژه آبفا خوزستان در دهستان جفال اشاره کرد و گفت: طرح تکمیل خط انتقال آب دهستان جفال که ۳۴ روستا را زیر پوشش دارد به طول ۱۷ کیلومتر آغاز و با تامین الکتروپمپ ، تابلو برق و لوله مورد نیاز در حال اجرا می باشد که تا ۲ ماه آینده این دهستان از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره مند می شود.

وی با اشاره به آبرسانی به روستای خروسی شمالی (شاوردی) در بخش مرکزی شادگان گفت: اجرای این پروژه از ابتدای سال جاری آغاز شده که با پایان عملیات روستاهای منطقه که با مشکل بی آبی مواجه می باشند از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.

کرمی‌نژاد از اجرای پروژه آبرسانی به ۲۴ روستای دهستان بوزی خبر داد و گفت: دهستان بوزی با دارا بودن ۲۴ روستا و ۳۰ هزار نفر جمعیت از مهمترین دهستان‌های شادگان به شمار می‌رود که با تنش آبی مواجه بود، برای رفع بحران آب در این دهستان مخزنی با ظرفیت پنج هزار متر مکعب احداث می شود تا آب آشامیدنی مورد نیاز اهالی این دهستان وارد مدار شود.

مدیر عامل آبفا خوزستان خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته ایستگاه تقویت فشار آلبوحصار با ۹ روستای تحت پوشش، ایستگاه تقویت فشار شاه ولی با هشت روستای تحت پوشش، ایستگاه تقویت فشار دریسیه دارخوین با ۹ روستای زیر پوشش، با تهیه الکتروپمپ و تابلو برق مورد نیاز در مدار بهره برداری قرار گرفتند ضمن اینکه اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای نهر سلطان، ابوشلوک، چومه خزعلی و دیگر روستاهای مسیر موجب تقویت فشار آب و پایداری شبکه آبرسانی در این روستاها شده است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر خوزستان نیز در این آیین گفت: از پنج ماه پیش با همت قرارگاه محرومیت زدایی و پیشرفت و همکاری شرکت آبفا خوزستان طرح آبرسانی روستای منصوره شادگان در دستور کار قرار گرفت.

سردار پاسدار حسن شاهوارپور افزود: با بهره برداری از این طرح اهالی ۳۰ روستا از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

شهرستان شادگان در ۷۵ کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.