کد خبر : 4844
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 شهریور 1398 - 8:23
-

۸۵ درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد اهواز فاقد سند هستند

۸۵ درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد اهواز فاقد سند هستند

۸۵ درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد اهواز فاقد سند هستند مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز با اشاره به این‌که ۸ هزار و ۱۴۰ نفر شاغل و ۷ هزار نفر در این منطقه بیکار هستند، گفت: ۸۵ درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد فاقد سند هستند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از

۸۵ درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد اهواز فاقد سند هستند
مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز با اشاره به این‌که ۸ هزار و ۱۴۰ نفر شاغل و ۷ هزار نفر در این منطقه بیکار هستند، گفت: ۸۵ درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد فاقد سند هستند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، جمال عالمی نیسی در جلسه کارگروه سلامت، اجتماعی و خانواده خوزستان که در سالن جلسات دفتر حوزه استاندار برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمایش منطقه عین دو اهواز، حکایت از وجود مشکلات و مسائلی همچون بی‌سوادی، آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای عدالت اجتماعی، بیان کرد: در زمینه مسائل اجتماعی کم کاری صورت گرفته است و در همین راستا مشکلات بسیاری به همراه داشته است.

فرماندار اهواز با اشاره به این‌که علاوه بر گزارش و تحلیل، نسخه درمان برای مناطقی همچون عین دو و حصیرآباد ارائه شود، ادامه داد: تحلیل و گزارش‌های تهیه شده توسط دفتر تسهیلگری و توسعه محلی به عنوان محور فعالیت‌ها قرار گیرد.

پیگیر آسیب‌های زنان سرپرست خانوار مناطق عین دو و حصیرآباد

سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به آمارهای ارائه شده درباره زنان سرپرست خانوار در مناطق عین دو و حصیرآباد، اظهار داشت: این زنان تحت حمایت هیچ نهادی اعم از کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیستند.

وی بیان کرد: باتوجه به میزان بی‌سوادی در مناطق عین دو و حصیرآباد اهواز پیگیری‌های لازم برای رفع این معضل در حال انجام است.

آمادگی ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم

همچنین عبدالنبی سواعدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان از آمادگی این مجموعه برای افزایش و ارتقای تجهیزات باهدف آموزش به شهروندان منطقه عین دو اهواز و حصیرآباد خبرداد.

در ادامه حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان به آمادگی این معاونت برای همکاری با دیگر دستگاه‌ها برای بررسی آسیب‌ها و مقابله با آنها اشاره کرد.

همچنین در بخش دیگر، زهرا جمشیدی با اشاره به منطقه حصیرآباد اهواز با ۸۵ هکتار و ۲۳ هزار نفر جمعیت، اظهار داشت: آسیب‌هایی همچون اعتیاد در این منطقه بسیار وجود دارد و مسأله اقتصادی دومین آسیب این منطقه است.

وی با اشاره به این‌که میزان جمعیت در بخش پرتراکم ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر با میزان تراکم ۲۱۸ درصد است، بیان کرد: ۵۰ درصد افراد منطقه حصیرآباد اهواز مجرد، ۸ هزار و ۱۴۰ نفر شاغل و ۷ هزار نفر نیز بیکار هستند.

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه حصیرآباد اهواز خاطرنشان کرد: آسفالت، فاضلاب، اعتیاد، بیکاری و فقر، ترافیک و ازدحام جمعیت، روشنایی معابر، بهداشت و نظافت، پارک و فضای سبز مهم‌ترین مشکلات مردم منطقه حصیرآباد اهواز براساس اولویت است.

وی با اشاره به این‌که ۸۵ درصد خانه‌های منطقه حصیرآباد فاقد سند هستند، ادامه داد: باید برای رفع این مسأله براساس قانون اقدامات لازم انجام شود تا شاهد توسعه منطقه و ارزش افزوده خانه‌ها شویم.

به گزارش تسنیم در پایان جلسه کارگروه سلامت، اجتماعی و خانواده خوزستان مصوب شد که اولین جلسه دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی خوزستان با رئیس برنامه و بودجه استان تشکیل و محورهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین مصوب شد تا به صورت ماهانه یا دو هفته یکبار مدیران دستگاه‌های مختلف به تفکیک با مدیران دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی خوزستان جلسات برای بررسی مشکلات تشکیل شود.

انتهای پیام/ ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.