کد خبر : 24291
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 4:49
-

نگاه کمرنگ مسئولان به پرستاران مادر در خوزستان؛ قوانین پرستاران نیازمند بازنگری است

نگاه کمرنگ مسئولان به پرستاران مادر در خوزستان؛ قوانین پرستاران نیازمند بازنگری است

رئیس خانه پرستار خوزستان با اشاره به اهمیت و جایگاه جامعه پرستاری گفت: بالای ۷۰ درصد جامعه پرستاری در کشور را بانوان تشکیل داده، به تبع باید در حوزه سلامت تمرکز کنیم. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد حجم سنگین کار پرستاران هستیم، شغل پرستاری جزو

رئیس خانه پرستار خوزستان با اشاره به اهمیت و جایگاه جامعه پرستاری گفت: بالای ۷۰ درصد جامعه پرستاری در کشور را بانوان تشکیل داده، به تبع باید در حوزه سلامت تمرکز کنیم.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد حجم سنگین کار پرستاران هستیم، شغل پرستاری جزو مشاغل سخت در جامعه محسوب می‌شود که در هر شرایطی فشار کار بسیار بالایی را متحمل می‌شوند و به دلیل کمبودهایی ملزم به خدمت‌رسانی هستند.

خالد بیت سعید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره مشکلات جامعه پرستاران خانم در خوزستان اظهار داشت: مشکلاتی که در حوزه پرستاران خانم وجود دارد ناشی از سیستم‌ها است و تا زمانی که ساختار اصلاح نشود مشکلات پا برجا می‌ماند.

وی افزود: در حوزه زنان به صورت مقطعی برخی مشکل برطرف می‌شود و نسبت به مشکلات این جوابگوی نیاز آنها به شکل اصولی نیست که باید توسط مسئولان ذی‌صلاح مطالبه و برطرف شود.

رئیس خانه پرستار خوزستان بیان داشت: باید دولت امتیازهای خاص را برای این قشر زحمتکش در نظر بگیرد. بحث مادران پرستار که باید تمهیدات خاصی در مورد این مشکلات صورت بگیرد.
وی بیان داشت: یکسری قوانین حاکم در با نوع کار تداخل دارد مانند حمایت از مادران شیرده که به آن پاس شیر گفته می‌شود، مادر دو تا نیم ساعت اجازه ترک کار برای پاس در محل کار دارد اما حضور پرستار اول وقت و آخر حضورش الزامی و واجب است به خاطر تغییر تحول بیمار ممکن است بیمار آسیب ببیند و عملا این قانون در بیمارستان‌ها قابلیت اجرا ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: این قانون نیازمند اصلاح و بازنگری است، می‌توانیم این قانون را در قالب ۴ شیفت کسری به صورت تجمیع شود و به صورت ۴ شیفت تغییر پیدا کند.

وی بیان داشت: در مورد بحث مهد کودک در بیمارستان که توسط پیمانکار اداره می‌شود، نمی‌تواند نیاز پرستاران مادر را جوابگو باشد و نظارتی روی پیمانکار نیست و در این شرایط کووید ۱۹ مهد کودکی وجود ندارد و این مسئله در مجموع حذف شده است.

رئیس خانه پرستاران خوزستان با اشاره به سلامت پرستاران و به بالا رفتن حجم کار در بیمارستان‌ها و کمبود نیرو گفت: بیمارستان ها ملزم به اجرای طرح انطباق بخش‌ها نسبت پرستار خانم به آقا به بخش‌ها تفکیک شوند تا پرستاران خانم در محیط کار کمتر محدودیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: تست غربالگری پرستاران به عنوان نیروی شاغل به ارائه خدمت مشغول هستند به صورت رایگان انجام شود.

بیت سعید خاطرنشان کرد: امنیت شغلی در خصوص پرستارانی که به مرخصی زایمان می‌روند گاهی بعد از مرخصی زایمان جایگزین آنها نیروی جدیدی آمده و دوباره جذب به کار نمی‌شوند و مادران به خاطر از دست ندادن کار مرخصی را به ۳ ماه محدود می‌کنند تا شغل خود رو از دست ندهند، این نوع کارشکنی‌ها موجب دلسردی پرستارهای خانم می‌شود.

وی اظهار داشت: نیاز است به پرستاران خانم نگاه ویژه‌ای بشود زیرا آنها مادران جامعه هستند که آینده جامعه با تربیت فرزندان و مسئولیت همسرداری را رقم می‌زنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.