کد خبر : 17026
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 - 21:04
-

اجرای ۷۰ کیلومتر عملیات لایروبی انهار سنتی در شهرستان کارون

اجرای ۷۰ کیلومتر عملیات لایروبی انهار سنتی در شهرستان کارون

*اجرای ۷۰ کیلومتر عملیات لایروبی انهار سنتی در شهرستان کارون*       مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کارون اظهار داشت با توجه به سیل سال ۱۳۹۸ و تخریب اکثر کانال های آبیاری و نیز زهکش ها و در جهت جلوگیری از بروز مشکلاتی اعم از توزیع نامناسب آب، دسترسی مشکل آب به پایین دست ها،

*اجرای ۷۰ کیلومتر عملیات لایروبی انهار سنتی در شهرستان کارون*

 

 

 

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کارون اظهار داشت با توجه به سیل سال ۱۳۹۸ و تخریب اکثر کانال های آبیاری و نیز زهکش ها و در جهت جلوگیری از بروز مشکلاتی اعم از توزیع نامناسب آب، دسترسی مشکل آب به پایین دست ها، به هم خوردن ساختار انهار، تصرف حریم، کندی جریان آب در انهار تمهیداتی اندیشیده شد.

جبار حمادی افزود: بدین منظور از اواسط اردیبهشت ماه سال ۹۹، لایروبی و ترمیم انهار و زهکش ها در ۱۵ روستا شروع و در حال حاضر عملیات در حال انجام است.

وی افزود: ظرفیت این عملیات اجرایی به طول ۷۰ کیلومتر می باشد که تاکنون حدود ۴۰ کیلومتر آن انجام شده، و امید است تا اواخر تیرماه اتمام یابد.
ایشان تصریح کردند: اعتبار این طرح بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال و از محل اعتبارات سیل( ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) تامین شده است.

حمادی بیان داشت: هدف از اجرای این طرح کسب حداکثر آمادگی در فصل آبیاری پیش رو و استحصال حجم بیشتر آب، جلوگیری از نشت و تبخیر آب، تسریع و تسهیل انتقال آب، بالا بردن راندمان آبیاری و جلوگیری از رشد علف هرز بوده و در کل کاهش خسارت سیل به کشاورزان بیان نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.