کد خبر : 6192
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1398 - 12:17
-

موکب‌های سپاه در مرز‌های منتهی به عراق ظرفیت اسکان ۲۰ هزار زائر را دارد

موکب‌های سپاه در مرز‌های منتهی به عراق ظرفیت اسکان ۲۰ هزار زائر را دارد

موکب‌های سپاه در مرز‌های منتهی به عراق ظرفیت اسکان ۲۰ هزار زائر را دارد رئیس ستاد اربعین نیرو‌های مسلح گفت:۲۰هزار نفر می‌توانند در موکب‌های سپاه در مرز‌ها شلمچه، چذابه، مهران و خسروی اسکان داشته باشند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، سردار سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین نیرو‌های مسلح در

موکب‌های سپاه در مرز‌های منتهی به عراق ظرفیت اسکان ۲۰ هزار زائر را دارد
رئیس ستاد اربعین نیرو‌های مسلح گفت:۲۰هزار نفر می‌توانند در موکب‌های سپاه در مرز‌ها شلمچه، چذابه، مهران و خسروی اسکان داشته باشند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، سردار سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیرو‌های مسلح اعم از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و وزارت دفاع با تشکیل قرارگاهی برای کمک و پشتیبانی هرچه بیشتر و موثرتر در این حماسه بزرگ، اقدامات گسترده‌ای در دستورکار دارند و همگی در تمام کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین نقش داشتند.
جانشین اطلاعات و امنیت ستادکل نیرو‌های مسلح در ادامه گفت: نیروی انتظامی وظیفه ایجاد امنیت و بسترسازی برای تسهیل، کنترل و مدیریت تردد قانونمند زائران و نیز ایجاد امنیت در مرز‌ها را بر عهده دارد. سپاه در مرز‌های چهارگانه شلمچه، چذابه، مهران و خسروی حضور فعال دارد و امکان اسکان ۵۰۰۰ نفر را فراهم کرده است و در مجموع ۲۰هزار نفر می‌توانند در موکب‌ها و استراحتگاه‌های سپاه در مرز‌ها اسکان داشته باشند.

سردار میراحمدی با بیان اینکه ظرفیت ۳۰هزار نفری راهیان نور در خوزستان در اختیار زائران اربعین حسینی قرار گرفته است، گفت: کمک به برقراری امنیت و کمک‌های اضطراری و نیز مباحث رفاهی مانند اسکان و تغذیه و درمان از جمله وظایف سپاه پاسداران است که ۱۷۰ هزار نفر نیز در عراق و در طول مسیر نجف و کربلا مستقر شده‌اند و با توجه به بازگشایی مرز خسروی در شهر حسینیه عراق ۲۰ کیلومتری بغداد موکبی را برپاکرده تا زائران در این مسیر دچار مشکل نشوند.

وی افزود: سپاه در مسیر نجف به کربلا برای حفظ مواد غذایی و آب آشامیدنی در هر ۵ کیلومتر سردخانه‌ای را آماده کرده است، همچنین ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی ، ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه تریلی لبه‌دار در این مسیر برای جابجایی زائران به عراق در نظر گرفته است؛ افزون بر این ۴۰۰ تریلی درحال خدمت رسانی و جابجایی وسایل موکب داران و ۲ بیمارستان صحرایی در مهران و شلمچه با مجموع ۶۰ تخت فراهم شده است.

سردار میراحمدی با اشاره به اینکه ۱۰ پست امدادی در عراق و ۵۰۰ پزشک داوطلب توسط نیرو‌های سپاه در عراق سازماندهی شده‌ است، افزود: در زمینه اعزام بالگرد و هواپیمایی نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته و سپاه در کنار نیرو‌های حشدالشعبی وظیفه مستشاری خود برای امنیت زائران را نیز برعهده دارد. افزون بر این، آماده‌سازی بیش از ۳۰۰ هزار بسته پذیرایی شامل خشکبار، کیک، آبمیوه و سایر نیازمندی‌های زائران تهیه شده و همچنین بسته بندی آب آشامیدنی در مرز مهران از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

رئیس ستاد اربعین نیرو‌های مسلح ادامه داد: امور بهداشت، درمان و تامین امنیت در کنار وظیفه ترابری هوایی از وظایف ارتش جمهوری اسلامی است و با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم از راهپیمایی اربعین حسینی افتخار داریم به عنوان خادم مردم خدمت کنیم. تسهیل‌گری و خدمات رسانی از جمله تامین وسیع آب آشامیدنی و همچنین امور حمل و نقل بر عهده وزارت دفاع قرار داده شده است.

وی گفت: اکنون در تمام زمینه‌های امنیتی و خدماتی در وضعیت مطلوبی قرار داریم و شاهد عبور قانونمند زائران هستیم، همه نهاد‌ها و مسئولان تلاش می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن خدمتگزار مردم باشند و در این حماسه بزرگ سهم کوچکی ایفا کنند.

انتهای پیام/ ت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.