کد خبر : 14612
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 22:25
-

غاز برداشت خوشه های طلائی گندم در شهرستان کارون

غاز برداشت خوشه های طلائی گندم در شهرستان کارون

آغاز برداشت خوشه های طلائی گندم در شهرستان کارون   معاون جهاد کشاورزی شهرستان کارون از شروع برداشت خوشه های طلائی گندم این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگارما ازکارون طهران کوتی ویس دراین باره اظهارداشت : سطح زیر کشت مزارع گندم در این شهرستان ۱۹۱۰۰ هکتار است که این‌ میزان در مقایسه با سال

آغاز برداشت خوشه های طلائی گندم در شهرستان کارون

 

معاون جهاد کشاورزی شهرستان کارون از شروع برداشت خوشه های طلائی گندم این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارما ازکارون
طهران کوتی ویس دراین باره اظهارداشت : سطح زیر کشت مزارع گندم در این شهرستان ۱۹۱۰۰ هکتار است که این‌ میزان در مقایسه با سال قبل حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است و پیش بینی می گردد میزان تولید نیز به همین میزان افزایش یابد.
وی افزود: ۵۰۰ هکتار از سطح یادشده مربوط به پروژه گندم بنیان می باشد که با اجرای این طرح در مدت ۴ سال میانگین عملکرد شهرستان از ۳ تن در هر هکتار به ۵.۳ تن در هکتار افزایش می یابد و شاهد ارتقا ۳۰ درصد عملکرد در طی ۴ سال خواهیم‌ بود.

معاون جهادکشاورزی کارون ادامه داد: این ارتقا عملکرد به واسطه استفاده از دستگاههای مکانیزه جهت کشت، مدیریت صحیح آفات، بیماریها و علف های هرز، مدیریت بهبود تغذیه و استفاده از روش های نوین آبیاری و برگزاری کارگاههای آموزشی و بازدیدهای میدانی محقق گردید.
وی درپایان گفت : این شهرستان با اجرای برنامه های تدوین شده در جهت افزایش میزان سطح کشت و افزایش عملکرد و بالتبع افزایش میزان تولید گامی موثر در تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید برداشته است.

خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.