کد خبر : 11103
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 16:26
-

معرفی ظرفیت های گردشگری خوزستان | دریاچه سد دز منطقه چهل پا اندیمشک

معرفی ظرفیت های گردشگری خوزستان | دریاچه سد دز منطقه چهل پا اندیمشک

معرفی ظرفیت های گردشگری خوزستان | دریاچه سد دز منطقه چهل پا اندیمشک منطقه حفاظت شده چهل پا با وسعت ۱۷۰۴۵ هکتار واقع در شمال و شمال شرق شهرستان اندیمشک و به فاصله ۱۵ کیلومتر از این شهر قرار گرفته که به کوه تنگوان معروف است. این منطقه در حدود ۵۰ کیلومتری شمال منطقه حفاظت

معرفی ظرفیت های گردشگری خوزستان | دریاچه سد دز منطقه چهل پا اندیمشک

منطقه حفاظت شده چهل پا با وسعت ۱۷۰۴۵ هکتار واقع در شمال و شمال شرق شهرستان اندیمشک و به فاصله ۱۵ کیلومتر از این شهر قرار گرفته که به کوه تنگوان معروف است. این منطقه در حدود ۵۰ کیلومتری شمال منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش دز قرار دارد.

چشم‌اندازهای خیره‌کننده ، دره‌های عمیق و زیبا ، ارتفاعات چشم‌گیر و باشکوه ، مناظر پیرامون سد و دریاچه سد دز ، در کنار پوشش گیاهی ایده‌آل در این قسمت از خوزستان ، از جمله دلایل محبوبیت و قرارگیری آن در لیست مناطق گردشگری پرطرفدار در استان خوزستان است.

امکانات قابل توجه و مناسب در بخش شمالی برای اسکان گردشگران وجود دارد. شنا و اسکی روی آب دریاچه، کایت سواری و صخره نوردی از ارتفاعات مشرف به دریاچه از سرگرمی‌های این منطقه‌ی حفاظت‌شده است.

راه آسفالته سد دز و راه شنی حسینیه به پلاژ سد دز در سمت غرب منطقه ، راه آسفالـــته دزفــــول به پامــنار واقــع در ضــــلع شــــرقی منطقــه و وجود راه آهن سراسری خوزستان به تهران در جوار منطقه و ایستگاه گل محک نیز از دیگر راههای دسترسی به منطقه می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.