کد خبر : 37560
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 12:17
-

۷۲۰ روستای خوزستان به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند

۷۲۰ روستای خوزستان به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند

اهواز- شبکه خبری خوزستان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: ۷۲۰ روستای بالای۲۰ خانوار استان خوزستان طی یکسال اخیر به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند که این مهم نشان از توسعه پوشش در مناطق کم جمعیت و کم برخودار است.

علی صالح نساج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان با اشاره به طرح توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها بیان کرد: یکی از طرح‌های در دست اقدام، توسعه شبکه فیبر نوری است که در همین راستا ۳۷۲ کیلومتر فیبر نوری روستایی از محل اعتبار طرح uso انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این میزان فیبر نوری ۷۱ سایت تلفن همراه و مرکز مخابراتی در استان خوزستان زیرپوشش این شبکه رفته است.

صالح نساج اظهارداشت: توسعه زیرساخت ارتباطی یکی از مناطقی که در سفر رییس جمهور به استان نیز بسیار مورد تاکید و تصویب قرار گرفت منطقه احمد فداله از توابع شهرستان دزفول است که مقرر شده ۶۲ کیلومتر شبکه فیبر نوری از طریق محل اعتبارات طرح توسعه روستایی uso وزارت در این منطقه ایجاد شود.

وی افزود: در حوزه ایجاد اشتغال و توسعه ارائه خدمات در مناطق روستایی نیز مجوز فعالیت دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات ( ICT ) روستایی به تعداد ۶۳ دفتر صادر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.