کد خبر : 33535
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 - 7:51
-

تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان برای تحقق مسئولیت های اجتماعی در خوزستان

تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان برای تحقق مسئولیت های اجتماعی در خوزستان

استاندار خوزستان از تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان از سوی رییس جمهور در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی در این استان خبر داد

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از فارس؛ صادق خلیلیان استاندار خوزستان، امشب در آیین بهره برداری از تاسیسات، اسکله و مخازن صادراتی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و انعقاد قرارداد طرح بهسازی، احداث و تاسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل با شرکت های داخلی در ماهشهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشعل‌های گازی که سوخته و سرمایه کشور نابود می‌کرد در مدت ۳۶ ماه جمع آوری و تبدیل به خوراک با ارزش افزوده بالا می‌شود و چرخه و زنجیره نفت تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه گازهای مشعل در دهه‌های اخیر به یکی از عناصر آلاینده خوزستان به خصوص اهواز تبدیل شده بود، گفت: امیدواریم با گام بلندی که در دولت سیزدهم برداشته بتوانیم شاهد خاموش شدن مشعل‌ها و مهار آلودگی باشیم.

استاندار خوزستان با اشاره به این موضوع که این پروژه جمع‌آوری و هدایت گازهای مشعل اشتغال را نیز به دنبال خواهد داشت، تشریح کرد: پیش‌بینی شده با اجرای این پروژه عظیم ۶ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شود.

خلیلیان ادامه داد: دولت سیزدهم در رفع مشکلات خوزستان اهتمام ویژه دارد و در سال آینده ۳۶۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه فعالیت‌ها، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان اختصاص داده است.

وی به تخصیص۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سرمایه‌گذاری و  ۳۵هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و ازدواج جوانان، ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای رونق تولید اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی خوزستان در نظر گرفته شده است که می‌تواند سرعت توسعه استان را شتاب بخشد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان با بیان اینکه خوزستان به لحاظ ظرفیت‌ها، استان بی‌نظیری است ولی با مشکلاتی نیز رو به رو است، یادآور شد: استانی در تراز انقلاب اسلامی و شایسته مردم داشت باشیم. بر همین اساس وزارت نفت ۵۰هزار میلیارد ریال برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در استان تخصیص داده که در بخش های مخلف زیرساختی و رفاهی هزینه خواهد شد، همچنین ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز در سفر امسال رییس جمهور به خوزستان برای اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی اختصاص داده شده است.

خلیلیان خاطرنشان کرد: امسال با اجرای طرح‌های جمع آوری آب‌های سطحی، تامین آب و آب و فاضلاب، مشکلی در فصل زمستان در خوزستان نداشتیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.