کد خبر : 4255
تاریخ انتشار : جمعه 15 شهریور 1398 - 2:31
-

چرا امام سجاد (ع) را در کربلا به شهادت نرساندند؟

چرا امام سجاد (ع) را در کربلا به شهادت نرساندند؟

یکی از سوال‌ها و شبهه‌هایی که پیرامون واقعه کربلا شکل گرفت این بود «چرا در روز عاشورا وقتی سپاه دشمن حتی به طفل شش ماهه سیدالشهدا رحم نکرد، امام سجاد علیه السلام را به شهادت نرساندند؟»پرسشی که برای آن دلایل مختلفی را عنوان می‌کنند. خیلی‌ها تصورشان این است که با وجود بیماری امام سجاد علیه

یکی از سوال‌ها و شبهه‌هایی که پیرامون واقعه کربلا شکل گرفت این بود «چرا در روز عاشورا وقتی سپاه دشمن حتی به طفل شش ماهه سیدالشهدا رحم نکرد، امام سجاد علیه السلام را به شهادت نرساندند؟»پرسشی که برای آن دلایل مختلفی را عنوان می‌کنند.
خیلی‌ها تصورشان این است که با وجود بیماری امام سجاد علیه السلام هرگز سو قصدی به جان ایشان نشد در صورتی که متون تاریخی چیز دیگری روایت می‌کنند. ابن سعد می‌گوید پس از کشته شدن حسین بن علی (علیه السلام)، شمر به سوی علی بن الحسین (علیه السلام) آمد. او بیمار بود و در بستر خوابیده بود. شمر فریاد زد: او را بکشید. یکی از همراهان او گفت: سبحان الله! آیا جوانی را که بیمار است و در جنگ هم شرکت نداشته، بکشیم؟ در این هنگام عمر بن سعد سر رسید و گفت: با این زنان و این بیمار کاری نداشته باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.