کد خبر : 6450
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 - 18:24
-

قتل عام درختان منطقه “امامزاده بی بی تاج” در رامهرمز به بهانه هرس !؟

قتل عام درختان منطقه “امامزاده بی بی تاج” در رامهرمز به بهانه هرس !؟

شبکه خبری خوزستان// سالهاست که انسان ها به بهانه های گوناگون از جمله هرس و کوتاه نمودن اقدام به قتل عام درختان و دست درازی به طبیعت می کنند. غافل از این که با این کار تیشه به ریشه خود می زنند. در تازه ترین اقدام ضد محیط زیستی که به نوعی جنایت علیه محیط

شبکه خبری خوزستان// سالهاست که انسان ها به بهانه های گوناگون از جمله هرس و کوتاه نمودن اقدام به قتل عام درختان و دست درازی به طبیعت می کنند. غافل از این که با این کار تیشه به ریشه خود می زنند. در تازه ترین اقدام ضد محیط زیستی که به نوعی جنایت علیه محیط زیست و فضای سبز شهری تلقی می شود اداره اوقاف رامهرمز اقدام به قطع تمامی درختان حاشیه امامزاده بی بی تاج نموده است. تصمیمی که موجب اعتراض فعالین محیط زیست شهرستان شده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، در حالی که انتظار می رفت که متولیان امامزاده بی بی تاج در رامهرمز درصدد حفظ چشم انداز طبیعی حاشیه امامزاده و مراقبت از درختان و فضای سبز این منطقه باشند اما اخیراً در تصمیمی تعجب برانگیز و فجیع اداره اوقاف رامهرمز اقدام به قطع دهها اصله درخت در محوطه اطراف امامزاده نموده است. در حالی که گفته می شود هدف از این اقدام هرس و کوتاه نمودن درختان عنوان شده اما شنیده ها حاکی از آن است که تمامی چوب درختانِ قلع و قمع شده توسط اداره اوقاف شهرستان به فروش رسیده است.

این موضوع ضمن این که موجب اعتراض فعالین محیط زیست شهرستان گردیده توسط انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز در دست پیگیری است تا با متخلفین و بانیان این اقدام ضد محیط زیستی برخوردی جدی صورت پذیرد. علاوه بر این و در شرایطی که شهرستان رامهرمز با سرانه پایین فضای سبز و پوشش درختی و گیاهی روبرو است انتظار می رفت تا اقدامات کارشناسی بهتری جهت حفظ طبیعت و فضای سبز موجود صورت پذیرد. انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز بهمراه جمعی از شهروندان ضمن پیگیری موضوع از طریق ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان و ارائه درخواستی به فرماندار و دادستان خواستار پیگیری این موضوع هستند تا هر چه زودتر با این اقدام تخریب گرانه در حوزه فضای سبز شهری برخورد قانونی و قاطع صورت پذیرد. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.