کد خبر : 39929
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 8:34
-

در گفتگوی شهردار با سیمای خوزستان مطرح شد: تبیین اقدامات شهرداری اهواز در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل شهری

در گفتگوی شهردار با سیمای خوزستان مطرح شد: تبیین اقدامات شهرداری اهواز در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل شهری

شب گذشته امینی شهردار اهواز با حضور در شبکه استانی خوزستان، به صورت زنده و مستقیم، آخرین وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در اهواز را تشریح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، رضا امینی شب گذشته با حضور در برنامه سرزمین فرصت‌ها به تبیین اقدامات شهرداری اهواز در زمینه توسعه ناوگان حمل

شب گذشته امینی شهردار اهواز با حضور در شبکه استانی خوزستان، به صورت زنده و مستقیم، آخرین وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در اهواز را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، رضا امینی شب گذشته با حضور در برنامه سرزمین فرصت‌ها به تبیین اقدامات شهرداری اهواز در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت.
وی با محکوم نمودن تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی و شهادت زنان و کودکان مظلوم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزادسازی محاصره سوسنگرد، در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار شهری اظهار داشت: اهواز به عنوان سومین شهر به لحاظ وسعت در میان دیگر کلان شهرها شناخته می‌شود که همین امر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه از طریق ابر پروژه قطار شهری را دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه ساخت، تجهیز و راه‌اندازی خط اول قطار شهری همزمان با شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز شروع شد اما در اهواز صرفاً ۲۸ درصد از کل خط اول پیشرفت داشته افزود: خط اول به طول ۲۳ کیلومتر طراحی شد و با برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شد فاز میانی خط اول به طول ۶ کیلومتر در اولویت قرار گرفته و تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

امینی دلیل عقب ماندگی پروژه قطار شهری را ۷ سال وقفه در فعالیت آن دانست و ادامه داد: با پیگیری‌های مجدانه استاندار، معاون فنی و عمرانی استانداری، دستگاه قضا و مساعدت شورای شهر پیمانکار قبلی خلع ید شد و مذاکرات با پیمانکار جدید به نتایج خوبی رسیده است.

شهردار اهواز در ادامه با مهم ارزیابی نمودن تامین منابع مالی عنوان داشت: یکی از راه‌ها، فروش اوراق مشارکت بوده که در این زمینه به علت اینکه شهرداری اهواز در سال‌های گذشته اقدام به دریافت وام از یکی از بانک‌ها نموده اما بازپرداختی صورت نگرفته بود و قادر به دریافت وام جدید یا استفاده از اوراق مشارکت نبوده است.

امینی در این خصوص توضیح داد در صورت عدم بازپرداخت وام تا پایان سال ۱۴۰۱ شهرداری محکوم به پرداخت ۷۰۰۰ میلیارد ریال بوده که با تلاش های صورت گرفته این مبلغ قبل از مهر سال گذشته به میزان ۲۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت و تسویه شد.

این مقام مسئول با بیان جذب ۹۰۰۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید ادامه داد: نزدیک به ۴۰۰۰ میلیارد ریال از طریق اوراق مشارکت تامین شده که بخشی از آن صرف خرید اتوبوس‌های جدید شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت کشور اشاره و عنوان داشت: درخواست جدیدی برای تامین منابع مالی از طریق اوراق مشارکت به وزارت کشور ارائه شده که مورد موافقت قرار گرفته و با تامین این منبع می‌توانیم تا دو سال آینده ۶ کیلومتر فاز میانی خط اول مترو را به بهره‌برداری برسانیم.

امینی به مسیر طی شده در این زمینه نیز اشاره داشت و گفت: صدور رای قضایی با پیگیری دستگاه قضایی استان فضا را به نفع شهروندان و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری تغییر داده و امیدواریم باقیمانده مسیر با سعی و تلاش شهرداری به سرعت طی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.