کد خبر : 31020
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400 - 7:26
-

اخبار هندیجان

ناصر حکیمی

جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد + تصاویر

جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد + تصاویر
از آغاز کرونا تا کنون بیش از ۱۸ هزار تست کرونا در شهرستان انجام شده که در این مدت ۳۸۸۷ نفر مثبت شناسایی شده است که ۴۹ نفر متاسفانه فوت شده اند و هم اکنون نیز یک بیمار کرونایی در بیمارستان بستری میباشد.

 

 

جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد + تصاویر

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار ما در هندیجان ، جلسات ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان به ریاست علی بویری فرماندار شهرستان ، بهنام خضعلی معاون فرماندار ، دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان ، بخشداران ، فرماندهان ، مدیران و دیگر اعضای این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

 

ابتدا بویری فرماندار هندیجان گفت : اولویت اصلی در برنامه مقابله با کرونا ، برنامه واکسیناسیون حداکثری در سطح شهرستان برای رسیدن به جامعه ایمن در مقابل بیماری کرونا میباشد و امیدواریم با تحقق این امر در کنار رعایت سایر دستورالعملهای مقابله با کرونا ، پیک های بعدی را با کمترین ابتلا و فوتی پشت سر بگذاریم.

 

وی افزود : متاسفانه استقبال دانش آموزان از واکسیناسیون کرونا پایین است ؛ بر اساس مصوبه ملی و استانی کرونا ، انجام واکسیناسیون برای دانش آموزان ۱۲-۱۸ سال الزامی بوده و کارت واکسن برای حضور در مدرسه و ادامه تحصیل در پرونده این عزیزان لازم می باشد و از والدین محترم شهرستان تقاضا داریم برای واکسیناسیون فرزندان خود به سرعت اقدام کنند که بزودی شاهد بازگشایی حضوری مدارس در شهرستان باشیم.

 

بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان نیز در بخشی از صحبتهای خود عنوان کرد : شرایط مناسب کنونی بیماری کرونا نباید باعث کم توجهی به امر واکسیناسیون و رعایت دستورالعملها شود ؛ پیک بعدی کرونا در فصل سرما پیش روی ماست و اکنون بهترین فرصت برای بالابردن توان مقابله با این بیماری است . هدف ما در این جلسات تلاش برای حفظ سلامت مردم است ، تمامی مصوباتی که در جلسه ستاد کرونای شهرستان تایید و لازم الاجرا می شوند ، همگی در راستای مصوبات ملی و استانی بوده و خارج از راستای دستورات ملی و استانی ، مطلبی برای اجرا مصوب نمی شود.

 

معاون فرماندار ادامه داد : کلیه کارکنان ادارات می بایست واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و در صورت عدم انجام اینکار مشمول غیبت خواهند شد ؛ از طرفی نیز تمامی اصناف و رانندگان درون شهری و برون شهری میبایست کارت واکسن خود را چاپ و در محل دید مراجعین نصب نمایند و همچنین برای مراجعان به کافه ها ، رستورانها و اماکن ورزشی نیز ارائه کارت واکسن الزامی است .

 

دکتر رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز در ادامه جلسه اظهار داشت : از آغاز کرونا تا کنون بیش از ۱۸ هزار تست کرونا در شهرستان انجام شده که در این مدت ۳۸۸۷ نفر مثبت شناسایی شده است که ۴۹ نفر متاسفانه فوت شده اند و هم اکنون نیز یک بیمار کرونایی در بیمارستان بستری میباشد.

 

وی ادامه داد : متاسفانه وضعیت رعایت دستور العمل ها در بین مردم و همچنین کارکنان ادارات ، پایین آمده بطوری که تنها ۵۵ درصد مردم از ماسک استفاده میکنند ، برگزاری مراسمات مختلف با تجمع و تعداد مدعوین بالا ، درصد پایین واکسیناسیون در میان دانش آموزان ، همگی دلایلی هستند که پیک بعدی کرونا در شهرستان را سخت تر خواهند کرد ؛ با وجود فراهم بودن میزان کافی واکسن در شهرستان استقبال مردم از واکسن کاهش پیدا کرده و هنوز ۳۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال برای دریافت واکسن مراجعه ننموده اند.

 

دکتر رئیسی بیان داشت : بیش از ۳۰ هزار دوز واکسن کرونا تا کنون در شهرستان تزریق شده است ، ۶۵ درصد از جامعه گروه هدف (شامل تمامی افراد بالای ۱۸ سال) یک نوبت واکسن و ۳۱ درصد نیز دو نوبت واکسن را تزریق کرده اند.

 

در پایان جلسه شورای سلامت نیز عنوان شد که در شهریور ماه وضعیت لایروبی و آهک پاشی جوی و جداول ، تعمیرات تاسیسات آبرسانی و شکستگیهای شبکه آب و فاضلاب روستایی مطلوب بوده است و با توجه با نزدیک شدن به فصل پاییز هرس درختان کنوکارپوس توسط شهرداری در حال انجام است و برطرف نمودن شکستگیهای لوله های آب شهر هندیجان نیز برای رفع هرچه سریعتر در دستور کار قرار گرفت.

 

خبرنگار ناصر حکیمی

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.