کد خبر : 19917
تاریخ انتشار : جمعه 14 شهریور 1399 - 6:07
-

اعلام مهمترین خواسته های شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان از قالیباف

اعلام مهمترین خواسته های شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان از قالیباف

اعلام مهمترین مطالبات و اولویت‌های استان بوسیله نامه توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان خطاب به قالیباف رییس مجلس به گزارش شبکه خبری خوزستان شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، مهمترین مطالبات و اولویت‌های استان را اعلام کرد. این نامه به شرح ذیل است: جناب آقای دکتر قالیباف ریاست

اعلام مهمترین مطالبات و اولویت‌های استان بوسیله نامه توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان خطاب به قالیباف رییس مجلس

به گزارش شبکه خبری خوزستان شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، مهمترین مطالبات و اولویت‌های استان را اعلام کرد.

این نامه به شرح ذیل است:
جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام؛ سفر چهار روزه جنابعالی به استان خوزستان که با حضور در بین مردم شهیدپرور چندین شهرستان و بازدید از پروژه‌های عمرانی همراه بود، بار دیگر عزم راسخ نظام اسلامی را در راه پیشرفت و اعتلای استان خوزستان به تصویر کشید و موجبات دلگرمی مردم را فراهم آورد.

مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب «خوشبختانه یکی از قوی ترین و انقلابی ترین مجالس دوران انقلاب است.» این بیانات از یک سو کار را برای مجلس شورای اسلامی دشوارتر می‌سازد و از سوی دیگر انگیزه کار و تلاش را در میان نمایندگان مجلس یازدهم افزایش می‌دهد.

نیک می‌دانید که مردم انقلابی استان خوزستان همواره پشتیبان ولایت و حافظ مرزهای کشور هستند و این موضوع را در مقاطع مختلف تاریخی از جمله دفاع مقدس و جهاد عشایر با استعمار انگلیس به خوبی نشان داده‌ و دین خود را به اسلام ادا کرده‌اند.

همانطور که مستحضر هستید و از نزدیک از زبان مردم خوزستان شنیده‌اید، این استان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که با توجه به پیچیدگی‌های موجود برای حل آنها، مردم خواستار عزم ملی، کار کارشناسی و مدیریتی کارآمد و جهادی در استان هستند.

مردم به درستی انتظار دارند در پی نظارت میدانی شما از استان خوزستان، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده مجلس شورای اسلامی، نسبت به پیگیری مشکلات این خطه زرخیز اقدام شود که از جمله مهمترین آن موارد، شبکه آب و فاضلاب به عنوان بزرگ‌ترین معضل عمرانی استان است.

این مشکل در تمام فصول سال گریبان‌گیر شهرها و مناطق مختلف استان خوزستان است به طوری که اخباری همچون  بی‌آبی در ۷۰۰ روستای استان، تخلیه بیش از نیمی از فاضلاب شهری در کارون، تلاقی آب شرب و فاضلاب، جاری شدن فاضلاب در معابر شهری و … گاه به تیتر اول رسانه‌های کشور تبدیل می‌شوند.

تنها در کلانشهر اهواز ۵۶۰ میلیارد تومان در سیلاب فروردین ۹۸ و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در آبگرفتگی شدید آبان ۹۸ به شبکه فاضلاب به علت عدم تکمیل طرح جامع فاضلاب خسارت وارد آمد و باعث عقب گرد در اجرای طرح جامعی شد که خود نیز به علت گذر زمان نیاز به تجدید نظر دارد.

تخصیص درصد ناچیزی از اعتبارات مربوط به مصوبه هیئت محترم دولت (مورخ ۱۵ فروردین ۹۶)، اجرای پروژه‌های اضطراری و ترمیم نقاط ریزشی خطرناک موجب عدم تکمیل طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز گردیده است؛ همچنین نظارت دقیق کارشناسی بر نحوه اجرای پروژه‌ها و هزینه‌کرد اعتبارات نکته مغفولی است که در مواردی مانند بلا استفاده ماندن تصفیه خانه بزرگ شرق اهواز بار دیگر سر باز زد.

استان خوزستان با وجود ثروت‌های عظیم خدادادی، توانمندی‌های ارزشمند انسانی و ظرفیت‌های گسترده آن که بر هیچکس پوشیده نیست دارای بیشترین تعداد سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مناطق کم‌برخوردار می‌باشد و دچار عقب ماندگی‌ها و مشکلاتی به ویژه در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش، ورزش و محیط زیست است؛ مردم استان با وجود کم‌آبی، نگران ادامه اجرای پروژه‌های انتقال آب از سرشاخه‌ رودخانه‌ها هستند.

شیوع بیکاری را می‌توان یکی از بزرگترین معضلات اولویت‌دار استان دانست که راه آن حمایت از سرمایه‌گذاری، رفع مشکلات واهدهای تولیدی، استخدام جوانان محلی در صنایع و پرهیز از انتصاب مدیران غیر بومی است؛ در راستای حفظ اشتغال موجود و کاهش بیکاری، رفع موانع و تخصیص آب جهت تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و همچنین رفع مشکلات واحدهای تولیدی و توجه به شهرک‌های صنعتی در وضعیت اقتصادی کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پایان به طور مؤکد از جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در راستای جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های ذکر شده و پیشگیری از بحران‌های محتمل، فورا با تصویب قوانین و سازوکارهایی، صنایع بزرگ استان به ویژه نفت را ملزم به اجرای قانون و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض آلایندگی به استان نمایند.

بدون شک مجلس یازدهم به عنوان مجلسی انقلابی و برخاسته از اقشار مختلف مردمی که دل درگرو انقلاب و نظام دارند، با سرلوحه قرار دادن بیانات رهبر فرزانه انقلاب و نظارت بر حسن اجرای قوانین می‌توانند موجبات خیر و برکت را برای مردم و سرافزاری و سربلندی را برای خود به ارمغان آورند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلابی خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.