گفتگوی ویژه

اشکان صفری

۱۶ آذر نماد کنش گری و اثر گذاری دانشجویان مسلمان است

۱۶ آذر نماد کنش گری و اثر گذاری دانشجویان مسلمان است
شهدای مظلوم ۱۶ آذر ۱۳۳۲ «مصطفی بزرگ‌نیا»، «شریعت رضوی» و «ناصر قندچی» پایه‌گذار نخستین اعتراض‌ها و قیام‌های دانشجویی علیه ظلم ظالمان وطن خوار خودکامه بودند.

 

 

اشکان صفری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان در گفتگویی که به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو با ما داشت گفت: زمانی را سپری می‌کنیم که جنبش دانشجویی به جای عمق نگری، دچار سطحی نگری شده و لازم است جنبش دانشجویی با نگاهی جدید و نوین به اصلاح امور و تغییر شرایط جامعه بپردازد.

او شانزدهم آذر ماه را نماد «کنش‌گری و اثرگذاری» دانشجو مسلمان و انقلابی در عرصه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برشمرد و افزود: یک دانشجو انقلابی و مسلمان علاوه بر متدین بودن می‌بایست یک روشنفکر باشد.

آقای صفری با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در خصوص جنبش دانشجویی گفت: در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ی خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است و نام شهدای مظلوم ۱۶ آذر ۱۳۳۲ «مصطفی بزرگ‌نیا»، «شریعت رضوی» و «ناصر قندچی» که پایه‌گذار نخستین اعتراض‌ها و قیام‌های دانشجویی علیه ظلم ظالمان وطن خوار خودکامه بودند هیچوقت از یاد دانشجوی کنش‌گر ما نخواهد رفت و همواره روز به روز زنده خواهد شد.

به گفته دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوزستان، دانشجویان در سراسر عالم گروه اثر گذار و صاحب نظر هستند و به همین دلیل همیشه مورد توجه قرار میگیرند ضمن آنکه آن‌ها همواره می‌بایست این را بدانند که دشمن ما هم هوشیارانه این موضوع را مورد توجه قرار داده و آن را در نظر گرفته، به همین دلیل تک تیرانداز‌های سیاسی فرهنگی خود را برای شلیک کردن به دانشجویان منفعل و بدون ایده و نظر، مستقر کرده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دانشجویان همواره باید بدانند که امروزه دشمن این قشر را مورد هدف خود قرار داده است و نباید در دام پهن شده بیفتند این مساله با هوشیاری، خلاقیت و پویایی میسر می‌شود.

اشکان صفری در پایان نیز گفت: نهال جمهوری اسلامی ایران که سال ۱۳۵۷ با خون‌ها و رشادت‌ها کاشته شد به رغم تمام دشمنی‌ها، خیانت برخی از عناصر داخلی و ناکارآمدی برخی مسئولین، تبدیل به درختی تنومند، مقاوم و استوار شده است که با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در حال ثمربخشی آرمان‌های انقلاب و اسلام است و این را بدانند دشمنان که دانشجویان ایران اسلامی بیدار هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.