کد خبر : 35109
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 4:24
-

مصطفی شکیبافر

جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت اردیبهشت ماه شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد  

جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت اردیبهشت ماه شهرستان هندیجان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد   
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 جلسات ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان به ریاست بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و با حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران و سایر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان بهنام خضعلی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته سلامت گفت: مدافعان سلامت دلسوزانه و عاشقانه در سراسر کشور، استان و شهرستان هندیجان برای سلامت مردم تلاش کردند. با تلاشها، پشتکار و اراده این عزیزان و همراهی مردم و دولت مردمی بود که بیماری کرونا کنترل شده است. همه ما مدیون این رشادتها و فداکاریها هستیم.

وی افزود: شرایط بسیار خوبی در کشور حکمفرماست و بسیاری از شهرستانها آبی هستند، ممبعد هم مسئله کرونا جدی گرفته شود خصوصا توسط ادارات دولتی و بانکها، پرسنل ادارات حتما بدون کم توجهی و عادی انگاری ماسک استفاده کنند و دستورالعملها را همچنان رعایت کنند تا الگویی مناسب برای مردم باشند.

دکترداودرئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز درادامه با بیان اینکه هم اکنون هیچ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان بستری نیست اظهار داشت: از آغاز سال جدید ۲۵۹ تست کرونا انجام گرفته که ۲۲ مورد مثبت شناسایی شده است که همگی بهبود یافته اند.

دکتر رئیسی بیان داشت: میزان استفاده از ماسک در بین مردم به عدد ۲۲ درصد رسیده که بسیار پایین میباشد. از طرفی متاسفانه تنها ۳۵ درصد کارکنان مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی از ماسک استفاده میکنند. میزان استفاده از ماسک در بین کارکنان ادارات دولتی نیز به رقم ۷۸ درصد تنزل پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: میزان استقبال مردم از واکسن، همانند سراسر کشور بسیار پایین آمده است به طوری که میزان درصد تزریق نوبت دوم واکسن در عدد ۷۶/۷۹ درصد و نوبت سوم ۳۳/۵۷ درصد باقی مانده است.

درادامه جلسه موارد زیر مورد بحث و تبادل نظر و تصویب قرار گرفت:

لایروبی و آهک پاشی جداول شهرستان هندیجان با جدیت بیشتری توسط شهرداری انجام گردد.

پلمب ماندن کشتارگاه تا زمان رفع کامل نواقص کشتارگاه هندیجان مطابق استانداردهای بهداشت.

نصب بنرهایی با موضوعات بهداشتی و سلامت در سطح شهر توسط شهرداری

رفع شکستگیهای سیستم آبرسانی شهر و روستاهای هندیجان با جدیت بیشتری انجام شود

در پایان دکتر روح الله قنواتی مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان هندیجان با توجه به شناسایی چند مورد بیماری تب کریمه کنگو در کشور، توضیحاتی در مورد این بیماری مشترک بین انسان و دام، راههای انتقال و راههای پیشگیری از ابتلا به آن را ارائه نمود.

خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.