کد خبر : 6097
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398 - 14:06
-

تکنیک های رفتار با کودکی که بدون اجازه وسایل بزرگترها را برمیدارد

تکنیک های رفتار با کودکی که بدون اجازه وسایل بزرگترها را برمیدارد

هر زمان که  متوجه دست زدن کودک به وسایل بزرگترها شدید، سعی کنید خونسردی خودتان را حفظ کنید. رفتارهای بیش از حد سخت گیرانه مخصوصا تنبیه بدنی باعث می شود کودکتان بعدها برای اجتناب از تنبیه به شما دروغ بگوید. متناسب با سن کودک در مورد رفتارش به او توضیح دهید “این کار تو، منو

هر زمان که  متوجه دست زدن کودک به وسایل بزرگترها شدید، سعی کنید خونسردی خودتان را حفظ کنید. رفتارهای بیش از حد سخت گیرانه مخصوصا تنبیه بدنی باعث می شود کودکتان بعدها برای اجتناب از تنبیه به شما دروغ بگوید. متناسب با سن کودک در مورد رفتارش به او توضیح دهید “این کار تو، منو ناراحت می کند چون به حقوق دیگران احترام نمی گذاری”. یعنی اشتباهش را به شیوه ای که برایش قابل درک است توضیح دهید.

محروم کردن

اگر دست زدن کودک به وسایل بزرگترها دوباره تکرار شد، می توانید با اقتدار و بدون هیچ تنبیه بدنی او را از فعالیت مورد علاقه اش محروم کنید. مثلا به مدت یک ساعت حق دیدن برنامه تلویزیونی مورد علاقه اش را نداشته باشد یا از بازی کردن محروم شود.

جبران اشتباه توسط کودک

می توانید شرایطی را فراهم کنید که کودک اشتباهش را جبران کند بدون این که او را سرزنش و تحقیر کنید یا برچسب دزدی به او بزنید. به عنوان مثال با کودکتان صحبت کنید و بگویید که بهتر است وسیله هر کسی را که برداشته به او بگوید و از او عذر خواهی کند. البته کودک را مجبور نکنید و فقط برایش توضیح دهید این راه خوبی برای جبران است تا خودش این کار را انجام دهد.

 

خدیجه رحمانی روانشناس کودک و نوجوان و خانواده یاسوج سردار جنگل شمالی ساختمان صبا طبقه دوم کلینیک مشاوره رسش ۰۹۱۰۶۵۸۱۴۱۴

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.