کد خبر : 35547
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 20:17
-

محمد باقر عباسی

بی اخلاقی در حوزه  درمان

بی اخلاقی در حوزه  درمان

بی اخلاقی در حوزه  درمان بی اخلاقی که «در حاشیه» نباید بماند! پزشک ،  طبیب و کادر سلامت از دیرباز با توجه به نقش ویژه‌ای که در تسکین آلام ناشی از بیماری‌های روحی و جسمی داشته‌ است، همواره مورد تقدیر بوده و جایگاه بسیار قابل احترامی را در میان اقشار مختلف مردم داشته است. اما

بی اخلاقی در حوزه  درمان

بی اخلاقی که «در حاشیه» نباید بماند!

پزشک ،  طبیب و کادر سلامت از دیرباز با توجه به نقش ویژه‌ای که در تسکین آلام ناشی از بیماری‌های روحی و جسمی داشته‌ است، همواره مورد تقدیر بوده و جایگاه بسیار قابل احترامی را در میان اقشار مختلف مردم داشته است. اما این جایگاه در سال های اخیر به شدت تنزل یافته است.
شاید جامعه شناسان هم به سختی بتوانند به این سوال پاسخ دهند که چرا ما اینقدر بی رحم شدیم؟ بهتر است که کمی درون خودمان را جست وجو کنیم و به دنبال روحی باشیم که خداوند در ما دمیده است.
سلامت مردم و حکایت سیب کرم‌خوده!
دور از انصاف است که زحمتکشان بخش سلامت را با نگاه غیرمنصفانه و قضاوت غیرعادلانه، رنجاند؛ اما شرط تبری تمامی پاکان و دلسوزان، شناسایی، معرفی و مجازات بی اخلاقانی  است که بی اعتمادی به این خانواده را سبب شده‌اند. سیب سرخ هرچقدر هم زیبا و دلفریب باشد، کرم‌خوردگی مختصری هم آن را «سیب کرم خورده» خواهد کرد.
بنابراین پسندیده‌تر آن است که نهاد‌های قانونگذار و تصمیم‌گیر در حوزه سلامت، به جای اعمال فشار برای پرده‌پوشی مشکلات و معضلات این حوزه، قوانین شفاف و خدشه‌ناپذیری برای مقابله با افراد بی اخلاق که در قامت حافظان سلامت جامعه، آخرین اولویتشان نیز شاید مهمترین وظیفه‌شان نباشد!

#شوشتر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.