کد خبر : 43299
تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402 - 9:07
-

اخبار بهبهان

اخبار خوزستان

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در بهبهان

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در بهبهان
نقش دانشجو در تحولات انقلاب اسلامی و بعد از آن بسیار ویژه است، دانشجویان مبارزات خود را قبل از قیام حضرت امام شروع کردند.

 

 

شبکه خبری خوزستان / مراسم بزرگداشت روز دانشجو در بهبهان برگزار شد.

 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به مناسبت روز دانشجو جشن باشکوهی با حضور دانشجویان، معاون هماهنگی امور اقتصادی، فرماندار، فرماندهی سپاه ناحیه بهبهان و سایر مسئوِلین در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) با همکاری بسیج دانشجویی برگزار گردید.

 

 

عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جمع دانشجویان دانشگاه‌های بهبهان گفت: دانشجو باید امید را به جامعه تزریق کند.

 

 

او ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه (س) و بخصوص شهادت بیش از ۱۲ هزار غیر نظامی فلسطینی توسط اسراییل در نوار غزه روز دانشجو و یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی داشت و افزود: نقش دانشجو در تحولات انقلاب اسلامی و بعد از آن بسیار ویژه است، دانشجویان مبارزات خود را قبل از قیام حضرت امام شروع کردند.

 

 

افرازه شهاوند بیان کرد: در جنگ و بعد از جنگ هم دانشجویان حضور داشتند و هیچ صحنه‌ای بدون حضور دانشجویان وجود نداشت، زیرا دانشگاه یک سری کار ویژه‌های ذاتی و یک سری کارویژه های اجتماعی دارد و اگر امروز کشور در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، نخبه پروری و … افتخاراتی دارد همه از برکت وجود دانشگاه است.

 

 

به گفته او در بیانیه گام دوم انقلاب عمده نقش‌ها به نسل جوان و دانشگاهی سپرده شده که البته مهم‌ترین نقش دانشجو، مطالبه گری است.

 

 

معاون سیاسی استانداری خوزستان نقادی و پرسشگری را مستلزم داشتن شناخت دانست و ادامه داد: دانشجویان باید بدانند که تاثیر گذار هستند و مطالبه گری ملزوماتی دارد؛ از جمله شناخت کافی از شرایط روز، رعایت تفاوت مطالبه گری و تخریب، نقد مبتنی بر احترام و ادب و انصاف، عمیق و بنیادین بودن آن اهمیت دارد.

 

 

این مقام مسئول یادآور شد: دانشجویان در هر رشته‌ای باشند باید تاریخ معاصر را به صورت تحلیلی مطالعه نمایند ضمن آنکه دانشجو نباید منفعل باشد، متاثر از فضای مجازی نباشد، نقش فعالانه و تاثیر گذار داشته باشد، روحیه امید را به جامعه تزریق کند.

 

 

پس از پایان سخنرانی معاون سیاسی استاندار خوزستان، نمایندگان دانشجویان پرسش‌ها و مطالبه گری خود را ارائه نموده و وی به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

 

 

این مراسم همراه با اجرای گروه نمایش طنز و برنامه‌های شاد و مفرح بود.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.