کد خبر : 36381
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 11:22
-

بازگشت ۴۰۰ هزار زایر اربعین از مرزهای خوزستان به کشور

بازگشت ۴۰۰ هزار زایر اربعین از مرزهای خوزستان به کشور

اهواز – شبکه خبری خوزستان – استاندار خوزستان گفت: ۴۰۰ هزار نفر از زایران اربعین حسینی تاکنون از مرزهای خوزستان به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان صادق خلیلیان روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید وزیر کشور از مواکب و مرز شلمچه بیان کرد:تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار زایر از مزرهای خوزستان به سمت کربلای معلی مشرف شده‌اند.

وی گفت: هر ساعتی که زایاران اربعین خواهان عبور از مرز باشند، کار پذیرش آنها انجام می شود و مشکلی برای تردد زوار در مرزهای خوزستان نیست.

وی ادامه داد: از ۶ ماه قبل از طریق ستاد ملی اربعین در حال تدارک این مراسم و آماده سازی مرزها بودیم و کارها را در ابعاد مختلف ساماندهی کردیم.

خلیلیان افزود: در بحث راه‌های ارتباطی اقداماتی در زمینه ایمن سازی جاده‌ها، آسفالت و بهسازی آنها و … انجام شده است و خوشبختانه در طول چهار ماه گذشته راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزهای شملچه و چذابه ایمن سازی شدند.

استاندار خوزستان گفت: همچنین برای پارکینگ ماشین‌های زایران در مرزها نیز تدارک خوبی دیده شد تا زوار بتوانند بدون دغدغه خودروی خود را در توقفگاه ‌های خودرویی پارک کنند.

وی ادامه داد: حدود یک هزار موکب در سطح استان خوزستان و پایانه های شلمچه و چذابه ایجاد شده است. همچنین ۷۰ موکب نیز در بخش عراقی پایانه‌های چذابه و شلمچه برپا شده است که نسبت به ارایه خدمات به زایران اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش برای تسهیل تردد زوار در مرزهای خوزستان، ادامه داد: در مجموع تلاش شده در سمت ایران و پس از خروج از پایانه‌های ایران در سمت کشور عراق در چذابه و شلمچه کلیه خدمات و امکانات مورد نیاز مردم تامین شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.