کد خبر : 15750
تاریخ انتشار : جمعه 19 اردیبهشت 1399 - 3:13
-

اجرای موسیقی عربی در بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد

اجرای موسیقی عربی در بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد

سرپرست گروه فرهنگی هنری میسان خوزستان گفت به مناسبت میلاد امام حسن ع) جشن گرگیعان و مراسم اجرای موسیقی عربی برای قدردانی از زحمات کادر درمان و تقویت روحیه بیماران را در بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد برگزار کردیم. باسم حمادی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان گفت: این گروه فعالیت های فرهنگی هنری خود

سرپرست گروه فرهنگی هنری میسان خوزستان گفت به مناسبت میلاد امام حسن ع) جشن گرگیعان و مراسم اجرای موسیقی عربی برای قدردانی از زحمات کادر درمان و تقویت روحیه بیماران را در بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد برگزار کردیم.

باسم حمادی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان گفت: این گروه فعالیت های فرهنگی هنری خود را پس از افطار با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان دشت آزادگان و هماهنگی با مدیریت بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد به منظور تجدید روحیه بیماران کرونایی و کادر درمانی درگیر با این ویروس اجرا کرد.

وی افزود همزمان با اجرای موسیقی عربی برای قدردانی از زحمات کادر درمانی و بیماران مبتلا به ویروس کرونا مراسم گرگیعان نیز اجرا شد. “گرگیعان” یا “قرقیعان” مراسمی است که هر ساله شب ۱۵ ماه مبارک رمضان و مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) به شکلی خاص و شاد به ویژه در استان خوزستان و در میان عرب‌های این استان برگزار می‌شود.برخی معتقدند دلیل وجه تسمیه “گرگیعان” یا “قرقیعان” از «قرع الباب» به معنای در زدن گرفته شده است. به این دلیل ‌که کودکان در خانه‌ها را برای گرفتن شیرینی و عیدی می‌کوبند. برخی دیگر در این باره می‌گویند که “گرگیعان” از کلمه «قرّه العین» به معنای شادی و سرور مشتق شده است از آن جایی که مراسم گرگیعان مصادف با تولد حسن مجتبی (ع) است و خوشحالی پیامبر اکرم (ص) برای تولد اولین نوه‌اش است.

مهندس سیدحمیدنجات ریس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشت آزادگان باتشکر از اجرای زیبای گروه فرهنگی هنری میسان خوزستان گفت نوازندگان هدف اجرای این برنامه را تلاش برای شادمان‌سازی بیماران و کادر درمان عنوان کردند و افزود افرادی که این روزها بیش از دیگر قشرها درگیر بیماری کووید۱۹ شدند و به تقویت روحیه نیاز دارند که گروه هنری میسان خوزستان به خوبی این مراسم را اجرا کردند.

دکترقاسم اسعدی ریس بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد ضمن تشکر از اجرای زیبای گروه فرهنگی هنری میسان خوزستان گفت قطعا اجرای چنین برنامه‌ ی شادی موجب افزایش نشاط بین کادر درمانی و تقویت روحیه بیماران عزیز می‌شود.

وی در پایان با تشکر از کادر درمانی و پزشکی که این روزها شبانه روز به مردم خدمت می کنند، تاکید کرد: اقدامات آموزشی و فرهنگی از سوی این بیمارستان تا شکست کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت و بیمارستان های شهید چمران و شهدای نفت سوسنگرد همواره خودرا در کنار مردم و جامعه پزشکی می‌بینند.

محمدساعدی مدیرداخلی بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد باتشکر از اهتمام گروه فرهنگی هنری میسان خوزستان بابت تدارک واجرای چنین برنامه شاد گفت باتوجه به آمار بالای شیوع این بیماری در شهرستان ضمن دعوت از شهروندان جهت ماندن در منازل تصریح کرد: تنهای راهی که در حال حاضر جوابگوی مقابله با این بیماری بوده قرنطینه خانگی است که قطعاً رعایت این مهم از سوی شهروندان فهیم دشت آزادگان جدی گرفته می‌شود.

ساعدی با قدردانی از کادر درمانی و پزشکی که این روزها شبانه روز به مردم خدمت می‌کنند، تاکید کرد: اقدامات آموزشی و فرهنگی از سوی این بیمارستان و مرکز بهداشت و شبکه بهداشت شهرستان دشت آزادگان تا شکست کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

در پایان این مراسم باسم حمادی سرپرست گروه فرهنگی هنری میسان خوزستان با اهدای دسته گل به کادر درمانی از زحمات آنها در مبارزه با ویروس کرونا تشکر کرد و از مردم خواست که عید فطر در خانه بمانند چون تنها راه پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا عدم تجمع در بازار و خیابان است.

داوودعبیداوی خبرنگار شبکه خبری خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.