کد خبر : 576
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 - 12:05
-

جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموز‌ان مناطق سیل‌زده خوزستان

جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموز‌ان مناطق سیل‌زده خوزستان

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان حضور معلمان در میان سیل‌زدگان را التیام‌بخش و اثرگذار بر کاهش آلام مردم برشمرد و گفت: باتوجه به تعطیلی مدارس در هنگام سیل این عقب‌ماندگی باید جبران شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌ عبدالنبی موسوی‌فرد در سی و پنجمین یادواره بزرگداشت مقام معلم که در اهواز برگزار شد، با اشاره به جایگاه

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان حضور معلمان در میان سیل‌زدگان را التیام‌بخش و اثرگذار بر کاهش آلام مردم برشمرد و گفت: باتوجه به تعطیلی مدارس در هنگام سیل این عقب‌ماندگی باید جبران شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌ عبدالنبی موسوی‌فرد در سی و پنجمین یادواره بزرگداشت مقام معلم که در اهواز برگزار شد، با اشاره به جایگاه معلمان و اساتید بعد از انبیاء و اولیاء اظهار داشت: این جایگاه برای استادی است که خود را در چارچوب شرع قرار دهد.

وی با اشاره به وجود بالغ بر ۷۰ هزار معلم با جمعیت دانش‌آموزی یک میلیون نفری، بیان کرد: با این استعداد می‌توان خوزستان را متحول کرد. ۳۰۵ شهید معلم در طول هشت سال دفاع مقدس به این درجه نائل شدند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به حضور معلمان در کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، خاطرنشان کرد: معلمان در واقع کلاس درس دیگری را تشکیل دادند و این پیام را رساندید که کلاس هیچگاه تعطیل نمی‌شود.

وی حضور معلمان در میان سیل‌زدگان را التیام‌بخش و اثرگذار بر کاهش آلام مردم برشمرد و ادامه داد: باتوجه به تعطیلی مدارس در هنگام سیل این عقب‌ماندگی باید جبران شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با تأکید بر ضرورت نگاه ویژه به قشر معلمان در سطح خوزستان، اظهار داشت: دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت برای خود اختصاص داده‌ام. باتوجه به اینکه پس از فروکش کردن سیل نوبت جبران خسارت، بازسازی و بازگشت شرایط به حالت اولیه است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که خسارت سیل به خوزستان کمتر از جنگ تحمیلی نیست، عنوان کرد: باوجود آنکه آب رحمت و برکت الهی است اما نتوانستیم به خوبی آن را مدیریت کنیم. ایران جزء ۱۰ کشور نخست از نظر بیشترین حوادث غیرمترقبه است.

وی تأکید کرد: در سیل اخیر آب از برخی منازل عبور می‌کرد که در واقع در مسیر رودخانه‌ها ساخته‌اند، به مالکان آنها چه کسی پروانه ساخت داده است. در این حالت کمتر می‌توان مردم را مقصر دانست و ما باید شرایط را مدیریت می‌کردیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: بعضی از مسئولان در زمینه اقدامات عمرانی تنها مناطق برخوردار را لحاظ  می‌کنند در صورتی که خوزستان برخلاف منابع بی‌نظیر اما شاهد وضعیت خوبی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به ضرورت ارتقای استان و رسیدن به نقطه مطلوب و تراز علمی قابل قبول، خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی اعتبارات به کف دیگ خورده اما بسیاری از اقدامات را می‌توان بدون اعتبار اجرایی کرد.

وی با اشاره به فاصله طبقاتی ظالمانه در استان خوزستان، اظهار داشت: باوجود آنکه بهترین چشم‌انداز در شهرهای مرکز نشست عمدتا ورودی شهر است اما در واقع این چنین نیست و فاقد چشم‌انداز مناسب است،

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد عمده تلاش‌ها را در زمینه از بین بردن فاصله طبقاتی برشمرد و گفت: وظیفه بنده پیگیری شبانه‌روزی است و باوجود شرایط فعلی خوزستان مسئول نباید بیشتر از ۴ تا ۵ ساعت بخوابد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تأکید بر روحیه جهادی در کارها باتوجه به آسیب‌های موجود کشور، گفت: امیدوارم مشکلات با پیگیری در کنار یکدیگربه حداقل برسد و در این زمینه توجه ویژه به جوانان است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.