کد خبر : 17476
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 تیر 1399 - 15:24
-

آیا می‌دانید که عطسه ۱۳برابر بیشتر از سرفه ویروس کرونا را منتقل می‌کند!

آیا می‌دانید که عطسه ۱۳برابر بیشتر از سرفه ویروس کرونا را منتقل می‌کند!

کووید ۱۹ یا همان ویروس کرونا، صاعقه‌ای بود که اوائل ۲۰۲۰ بر انسان نازل شده پس از مدتی به علم پزشکی یادآدآوری کرد، بیدی نیست که با این بادها بترسد. کادر درمان ، پرسنل بخش‌های درمانی: مطب‌ها ،کلینیک های خصوصی و عمومی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی در این مدت پر اضطراب به عنوان

کووید ۱۹ یا همان ویروس کرونا، صاعقه‌ای بود که اوائل ۲۰۲۰ بر انسان نازل شده پس از مدتی به علم پزشکی یادآدآوری کرد، بیدی نیست که با این بادها بترسد.

کادر درمان ، پرسنل بخش‌های درمانی: مطب‌ها ،کلینیک های خصوصی و عمومی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی در این مدت پر اضطراب به عنوان خط اول مواجهه در نزدیکترین فاصله با ویروس در حال درمان بیماران هستند.

در مورد ویروسی صحبت می‌کنیم که قدرت سرایت زیاد و ایجاد بیماری سخت داشته با جان افراد سر و کار دارد پس حتما و حتما نکات ایمنی باید رعایت شود: پوشیدن ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها ، حفظ فاصله اجتماعی تا حد ممکن، از موارد ابتدایی و البته مهم این حفاظت است.

آیا می‌دانید که عطسه ۱۳برابر بیشتر از سرفه ویروس کرونا را منتقل می‌کند!

آخرین تحقیقات دانشمندان نشان داده است که عطسه می‌تواند ۱۳ برابر بیشتر از سرفه کرونا را منتقل کند.

محققان با بررسی ذرات ناشی از حرف زدن، سرفه کردن و عطسه کردن اعلام کردند که افرادی که صحبت می‌کنند ۱۰۰۰ قطره کوچک، سرفه ۳۰۰۰ قطره و عطسه ۴۰ هزار قطره را در هوا پرتاب می‌کند.

در حکایات می‌گویند:
روزی دزدی داشت سوهان بر قفل مغازه ای میکشید.
نگهبان پرسید چه میکنی؟
گفت: ساز میزنم.
پرسید: صدایش کو؟
دزد گفت‌: صدایش فردا درخواهد آمد…

این روزها با مشاهده آمار بسیار بالای مبتلایان به ویروس منحوس کرونا و قرار گرفتن ۱۸ استان کشور در وضعیت قرمز و رکورد زدن استان خوزستان با ۷۱ روز وضعیت قرمز و ثبت هر ۹دقیقه یک فوتی صدای این ساز را همه کشور می‌شنود.

بنابراین هنوز لازم است بیرون آمدن از خانه به موارد بسیار مهم محدود شود، از سفرهای غیرلازم موکدا پرهیز گردد و کسانی که به علت کار روزانه یا به هر دلیل موجه دیگر از خانه بیرون می روند نیز باید موارد حداقلی و الفبای محافظت که همانا پوشیدن ماسک و شستن مکرر دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی تا حد امکان است را رعایت کنند.

داوودعبیداوی خبرنگار شبکه خبری خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.